«سیگار» و افزایش حملات نفوذی در افغانستان

کدخبر: ۴۰۹۱۵۱
اقتصادنیوز: اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ حملات نفوذی در صفوف نیروهای امنیتی افغان ۸۲ درصد افزایش داشته است.
«سیگار» و افزایش حملات نفوذی در افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دفتر سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرد که در سه ماه نخست سال جاری میلادی حملات نفوذی به نیروهای امنیتی افغان 82 درصد افزایش یافته و تلفات این حملات نیز دو برابر بیشتر شده است.

گزارش می‌افزاید که باوجود تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق سیاسی از طریق مذاکره، حملات طالبان به نیروهای افغان در سه ماه نخست سال 2021 در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته افزایش 37 درصدی داشته است.

در ادامه این گزارش همچنین تاکید شده که خروج کامل نظامیان آمریکایی و نیروهای قراردادی ارتش آمریکا از افغانستان آزمونی خواهد بود که آیا نیروهای افغان می‌توانند بدون حمایت مستقیم نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف، خود را حفظ کرده و از دولت افغانستان دفاع کنند یا خیر.

براساس آمار ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان، در سه ماه نخست سال جاری میلادی در 31 حمله نفوذی 115 نیروی امنیتی افغان کشته و 39 تن دیگر نیز زخمی شدند.

سیگار همچنین اظهارداشت که اجازه ندارد تلفات کامل نیروهای افغان را در گزارش درج کند، زیرا نیروهای آمریکایی در پی درخواست دولت افغانستان این اطلاعات را در طبقه‌بندی محرمانه قرار داده است.

گزارش می‌افزاید که طالبان از لحاظ نظامی از هر وقت دیگری قویتر است و دولت افغانستان تنها 54 درصد از شهرستان‌های این کشور را تحت کنترل دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید