کدام استان‌ها هفته آینده شاهد بارندگی خواهند بود؟

کدخبر: ۴۰۹۱۷۳
کارشناس هواشناسی گفت: در بسیاری از مناطق کشور بارش های بهاری همچنان ادامه خواهد داشت.
کدام استان‌ها هفته آینده شاهد بارندگی خواهند بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی  با بیان اینکه امشب در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، غرب اصفهان، شمال فارس، هرمزگان و همچنین در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب سواحل دریای خزر و دامنه های البرز مرکزی واقع در استان های زنجان، قزوین و البرز و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر بارش پراکنده رگبار رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود، افزود: در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار و رعد و برق شدید رخ خواهد داد و در این مناطق احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد.

او یادآور شد: در روز شنبه سامانه بارشی در شمال غرب تقویت شده و علاوه بر اردبیل و آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان در مناطقی از ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی نیز از بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد .

او یادآور شد :روز یکشنبه سامانه بارشی در قالب مناطق کشور فعال بوده و سبب بارش می‌شود .

ضیائیان بیان کرد: در روز یکشنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین ، البرز، تهران و غرب سمنان گیلان و مازندران رگبار و رعد و برق شدید انتظار می‌رود.

او توضیح داد: روز دوشنبه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، ایلام، کردستان، خوزستان و در سایر مناطق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز سه شنبه در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: در روز شنبه در شمال غرب و روز یکشنبه و دوشنبه در استان های ساحل خزر و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کاهش نسبی دما را خواهد داد .

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف و بعد از ظهر افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و بیشترین دمای تهران ۳۰درجه و کمترین آن ۱۹ درجه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید