برگزاری نشست فوق‌العاده در پارلمان عراق

کدخبر: ۴۰۹۳۵۲
کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که برای بررسی اظهارات وزیر کشور ترکیه که گفته آنکارا قصد احداث پایگاه نظامی در شمال عراق دارد، نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.
برگزاری نشست فوق‌العاده در پارلمان عراق

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در واکنش به اعلام قصد آنکارا مبنی بر احداث پایگاه نظامی در منطقه «میتینا» در شمال عراق، اعلام کرد که یک نشست فوق‌العاده برای بررسی این مسأله برگزار خواهد کرد.

«بدر الزیادی» عضو کمیسون امنیتی و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» تصریح کرد: «نفوذ و پیشروی ترکیه در خاک عراق نقض اشکار حاکمیت این کشور است. کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان، نشستی فوق‌العاده برای بررسی اظهارات وزیر کشور ترکیه درباره احداث یک پایگاه نظامی در شمال عراق و اطمینان یافتن از صحت آن برگزار خواهد کرد.»

وی درباره اوضاع امنیتی و افزایش حملات داعش گفت که این گروه تروریستی هنوز هسته‌های خاموشی دارد که در مناطق وسیعی از عراق حضور دارند و هر از گاهی حملاتی انجام می‌دهند. اما حملات اخیر داعش در الطارمیه، دیالی و کرکوک به دلیل افزایش عملیات‌های نیروهای امنیتی عراق، علیه بقایای داعش و کشته شدن شمار زیادی از آنها طی روزهای گذشته است. داعش در انتقام نیروهای خود ، دست به چنین حملاتی می‌زند.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه دیروز (جمعه) گفت که آنکارا به عملیات خود در شمال عراق ادامه خواهد داد و  قصد دارد پایگاهی نظامی در شمال عراق همانند آن چیزی که در سوریه انجام داد، ایجاد کند تا بر اوضاع در نزدیکی مرزهایش کنترل داشته باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که عملیات هوایی ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ‌ک‌ک ادامه دارد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با نیروهای «پ‌ک‌ک» در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ‌ک ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید