کاملا هریس پُست جدید گرفت

کدخبر: ۴۰۹۴۹۷
کاخ سفید اعلام کرد، معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است به ریاست یک گروه سیاستگذاری حوزه فضا در این کشور که از سوی دولت دونالد ترامپ احیا شد موسوم به "شورای ملی فضا" منصوب شود.
کاملا هریس پُست جدید گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است به عنوان رهبر این گروه متمرکز بر یک مجموعه از سیاستها شامل سفرهای فضایی پایدار و روابط صلح آمیز بین کشورها در فضا باشد.

هریس در توئیتی درباره این انتصابش نوشت: همانطور که قبلا گفته‌ام در آمریکا وقتی ما هدفمان ماه است، پرچممان را روی آن می‌کاریم. من از بابت رهبری شورای ملی فضا مفتخر هستم.

شورای ملی فضای آمریکا در سال ۱۹۸۹ تحت ریاست جمهوری جورج اچ. دبلیو. بوش به منظور نظارت بر سیاست‌های حوزه فضایی ایجاد شد. این سازمان در سال ۱۹۹۳ منحل شد اما بعدا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ آن را تحت رهبری مایک پنس، معاونش در ریاست جمهوری که خواستار بازگشت فضانوردان آمریکایی به ماه تا سال ۲۰۲۴ شد، احیا کرد.

شورای ملی فضای آمریکا قرار است به ناسا و دیگر سازمانهای دولتی این کشور برای شکل دهی به سیاستهای دولت فدرال در حوزه حضور نظامی، غیرنظامی و تجاری در فضا کمک کند.

مشخص نیست که قرار است تحت رهبری کامالا هریس، شورای ملی فضای آمریکا چه سیاستهای مشخصی را پیگیری کند اما دولت تا کنون از سیاستهای مربوط به دوره ترامپ از جمله در زمینه پشتیبانی از نیروی فضایی و همینطور ماموریت ناسا موسوم به "آرتمیس" برای اعزام یک زن به ماه و برنامه ریزی برای سفرهای انسانی به مریخ حمایت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید