اعلام ممنوعیت های تردد در شب های قدر

کدخبر: ۴۰۹۵۷۸
اقتصاد نیوز: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: با تصمیم ستاد ملی کرونا ممنوعیت تردد و محدودیت‌های ترافیکی در شب های قدر لغو شده است اما ورود و تردد کامیون‌ در این شب‌ها تا ساعت ۴ بامداد ممنوع خواهد بود.
اعلام ممنوعیت های تردد در شب های قدر

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد حسین حمیدی ابراز کرد: لغو ممنوعیت تردد شبانه در این راستا انجام شد تا همشهریان و عزاداران به راحتی بتوانند از فیض شب های قدر و مراسم های احیا بهره ببرند و با آسایش به منازل برسند.

وی افزود: اما به منظور برقراری امنیت محل تردد، معابر و محل‌های برگزاری مراسم احیا، ورود و تردد کامیون‌ها به معابر پایتخت تا ساعت ۴ بامداد در شب‌های سه‌شنبه و پنج‌شنبه هفته جاری ممنوع است؛ لذا با هرگونه تردد خودروهای سنگین در سطح شهر در شب‌های قدر برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش تیره عزاداران در شب شهادت مولی الموحدین علی (ع) از رانندگان محترم تقاضا داریم با تمرکز، دقت و دید کامل تردد داشته باشند تا در شب‌های قدر و شب شهادت، همگان بتوانند از فیوضات این شب های پر منزلت در آرامش و آسایش و بدون حادثه بهره ببرند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت هشدار (قرمز) پایتخت، ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرای طرح ترافیک در شهر تهران را از ۵ اردیبهشت تا پایان هفته جاری لغو کرد. اما قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد به موجب مصوبه قبلی ممنوعیت، همچنان برقرار است و تنها در سه شب قدر این ممنوعیت اعمال نمی‌شود.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی (ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید