شناسایی ۳ مورد قطعی ابتلا به کرونای هندی و 10 مورد ابتلا به ویروس جدید هندی کالیفرنیایی

کدخبر: ۴۱۰۲۵۱
اقتصادنیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در استان قم ۳ مورد ابتلا به کرونای هندی و در ماکو ۱۰ مورد ابتلا به یک نوع ویروس جهش یافته جدید (هندی کالیفرنیایی) شناسایی شده است.
شناسایی ۳ مورد قطعی ابتلا به کرونای هندی و 10 مورد ابتلا به ویروس جدید هندی کالیفرنیایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی،  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هجمه کرونا دنیا را بعد از یک قرن دچار گرفتاری کرده است. ساختار جهانی بهداشت از نظر فنی و حمایتی مناسب نبود و این نشست در منطقه مدیترانه شرقی با هدف چگونگی مقابله با هر نوع اپیدمی تشکیل شد.

او بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت تنها گزینه پیوند بین کشور‌ها در حوزه سلامت است و باید حمایت شود.

 نمکی بیان کرد: موج چهارم با ویروس انگلیسی با همت مدافعان سلامت، مردم و لطف خداوند، سر تعظیم فرود آورد؛ به طوری که در برخی از مناطق شاهد توقف ابتلا و در برخی استان‌ها روند نزولی این پیک هستیم. 

 وزیر بهداشت ادامه داد: متاسفانه در برخی از استان‌ها، جهش‌های جدید ویروس آفریقای جنوبی از سه مورد به پنج مورد قطعی و موارد مشکوک به ۳۰ مورد در هرمزگان رسیده است.

 او افزود: در مناطقی مانند فارس، بوشهر و خوزستان اگر مردم رعایت نکنند با شیوع ویروس آفریقای جنوبی، مشکلات عدیده‌ای را خواهیم داشت. در استان قم سه مورد تایید شده کرونای هندی شناسایی شده که البته بیماریابی به خوبی انجام می‌شود.

نمکی گفت: در استان آذربایجان غربی در ماکو ما ۱۰ مورد ابتلا به یک نوع ویروس جهش یافته جدید هیبرید، هندی کالیفرنیایی شناسایی کرده‌ایم. این نوع ویروس هم در یزد در کارخانه‌ای شناسایی شده که تمام این افراد در قرنطینه هستند، ویروس از نوع هیبرید هندی کالیفرنیایی است.

نمکی بیان کرد: موارد مشکوکی از ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی با هندی در شهر‌های آشتیان، ورامین و تهران آزمایش شده که پس از بررسی خوشبختانه هیچ موتاسیون آفریقای جنوبی و هندی در این موارد دیده و محرز نشده است. اگر دچار ویروس کرونای آفریقایی و هندی شویم و در تمام کشور منتشر شود، دیگر کار خیلی سخت خواهد شد.

او افزود: با رعایت ۵۰ تا ۶۰ درصدی دستورالعمل‌ها ما وضعیت خوبی نخواهیم داشت، واریانت‌های جدید بسیار چموش بوده و اگر در منطقه‌ای شعله ور شود، ما دچار گرفتاری بدی خواهیم شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید