تزریق واکسن کرونا به پیرمرد ۱۲۴ ساله ایرانی+ عکس

کدخبر: ۴۱۰۲۵۸
پیرمرد ۱۲۴ ساله شازندی با حضور در محل واکسیناسیون بهداشت و درمان شازند علیه کرونا ویروس واکسینه شد.
تزریق واکسن کرونا به پیرمرد ۱۲۴ ساله ایرانی+ عکس

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیرمرد ۱۲۴ ساله شازندی با حضور در محل واکسیناسیون بهداشت و درمان در شازند علیه کرونا ویروس واکسینه شد.

همزمان با سراسر کشور از ۷ اردیبهشت تزریق واکسن عمومی کرونا با اولویت افراد مسن و از گروه سنی ۸۰ سال به بالا در استان مرکزی هم آغاز شده و به صورت پلکانی از سن زیاد به کم به تدریج برای همه سنین انجام می‌شود.

واکسیناسیون کرونای سالمندان بر اساس پرونده سلامت انجام می‌شود و سالمندانی که پرونده سلامت ندارند باید برای دریافت واکسن در نزدیکترین پایگاه سلامت محله تشکیل پرونده دهند تا براساس زمانبدی برای دریافت واکسن با آن‌ها تماس گرفته شود.

پیرمرد ۱۲۴ ساله شازندی واکسن کرونا زد

بعد از تعطیلات نوروز امسال همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی وارد وضعیت قرمز کرونایی شدند، اما به تدریج از این وضعیت خارج شدند و ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

طبق آخرین جدول رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ شهرستان استان مرکزی شامل شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، آشتیان، خنداب، شازند، تفرش، محلات، دلیجان، زرندیه و کمیجان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر یافتند و تنها شهرستان فراهان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید