یک آقازاده متهم به کشتن سلطان خرس ها شد+عکس

کدخبر: ۴۱۰۴۰۹
اقتصاد نیوز: یک آقازاده متهم به کشتن سلطان خرس های اروپا شده است.
یک آقازاده متهم به کشتن سلطان خرس ها شد+عکس

دو سازمان غیردولتی مدافع حقوق حیوانات در رومانی روز چهارشنبه امانوئل، شاهزاده لیختن اشتاین را متهم کردند که در جریان شکار در رشته کوه کارپات «بزرگترین» خرس قهوه ای رومانی را کشته است.

بخش حفاظت از محیط زیست در پلیس رومانی تحقیق درباره این حادثه را آغاز کرده است. گابریل پون، از مسئولان انجمن غیردولتی «مامور سبز» در رومانی با انتشار بیانیه ای در این باره نوشت: «آرتور [خرس قهوه ای] ۱۷ سال داشت و بزرگترین خرسی بود که در رومانی و بدون شک در اتحادیه اروپا مشاهده شده بود.»

وی در این بیانیه به مشاهدات یک جنگلبان در منطقه کووزه استناد کرده است. شکار خرس در رومانی ممنوع است اما امانوئل، شاهزاده لیختن اشتاین برای شکار یک خرس قهوه ای ماده از مقامات رومانی مجوز دریافت کرده بود. بنا به اعلام انجمن های غیردولتی «مامور سبز» و «وی جی تی» شاهزاده امانوئل برای شکار خرس ماده ای که مظنون به حمله به چند کشتزار طی سال گذشته بود مجوز داشت.

این در حالی است که خرس کشته شده یک خرس نر است که به گفته مدافعان حقوق حیوانات «هرگز» به مناطق مسکونی نزدیک نشده بود.

تانسوش بارنا، وزیر محیط زیست رومانی در گفتگو با رسانه های محلی اعطای مجوزی برای شکار یک خرس قهوه ای را تائید کرد. وی با این حال اشاره ای به نام فردی که این مجوز به او اعطاء شده بود نکرد.

​شاهزاده امانوئل که در اتریش زندگی می کند شخصا تاکنون به گزارش های منتشرشده مبنی بر شکار یک خرس قهوه ای نر به دست او واکنشی نشان نداده است.لیختن‌اشتاین  با نام رسمی  شاهزاده‌نشین لیختن‌اشتاین سومین کشور کوچک در اروپا است.پایتخت آن شهر فادوتس است. 

 دربار لیختن اشتاین در واکنش به این خبر ضمن تاکید بر اصل «احترام به طبیعت» اعلام کرد که از اظهارنظر در موضوعی «خصوصی و شخصی که از پیش زمینه آن اطلاع ندارد» معذور است.تخمین زده می شود که حدود شش هزار خرس در رومانی زندگی می کنند.

آقازاده

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید