زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی کوبایی در کشور

کدخبر: ۴۱۰۴۱۲
احسان مصطفوی اظهار داشت: امروز توفیق داشتیم مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک ایران کوبا را در شهر بن داشته باشیم، مراحل این واکسن در انیستیتو پاستور دنبال شده و امیدوارم با مثبت بودن نتایج این کارآزمایی تولید واکسن را کشور داکوبایی از تیرماهشته باشیم.
زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی کوبایی در کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران گفت: در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا ۲۴ هزار داوطلب واکسن دریافت می‌کنند و در صورت اثبات اثربخشی می‌توان امور واکسیناسیون عمومی را در تابستان سال جاری دنبال کرد.

احسان مصطفوی اظهار داشت: امروز توفیق داشتیم مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک ایران کوبا را در شهر بن داشته باشیم، مراحل این واکسن در انیستیتو پاستور دنبال شده و امیدوارم با مثبت بودن نتایج این کارآزمایی تولید واکسن را کشور داشته باشیم.

وی افزود: هدف‌گذاری شده در ۸ شهر کشور شامل بندرعباس، همدان، یزد، زنجان، کرمان و اصفهان، بابل و ساری در این مرحله این واکسن در مجموع به ۲۴ هزار داوطلب تزریق شود. 

عضو تیم تحقیقاتی کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا گفت: در حال حاضر به ۴ هزار داوطلب این واکسن تزریق شده و روند تزریق سایر داوطلبان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از ۸ شهری که وارد مطالعه شدند به داوطلبان ۶ شهر ۲۸ روز پس از دریافت دوز اول واکسن، دوز دوم هم تزریق خواهد شد اما در ۲ شهر زنجان و یزد علاوه بر دریافت دوز دوم، یک دوز یادآور در روز ۵۶ تزریق نیز دریافت خواهند کرد.

مصطفوی گفت: هدفگذاری از کارآزمایی مرحله سوم، دریافت مجوز برای واکسیناسیون عمومی است، امیدواریم پس از اتمام این مرحله و انجام مطالعات و اثبات اثربخشی این واکسن، در تیر و یا مردادماه بتوانیم امور مرتبط با واکسیناسیون عمومی را آغاز کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید