انتقال کرونا از راه چشم چگونه است؟

کدخبر: ۴۱۰۴۷۵
هرمز شمس، متخصص چشم، گفت: انتقال کرونا ممکن است از راه مخاط‌ها و سطح چشم صورت می‌گیرد، اما گیرنده‌های ویروس کرونا در سطح چشم، کمتر از بینی و قسمت‌های انتهایی حلق است.
انتقال کرونا از راه چشم چگونه است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هرمز شمس، متخصص چشم افزود: مسیر‌های اشکی ما با دهان و بینی یکی هستند؛ یعنی زمانی‌که دست آلوده را به چشم بزنیم، این آلودگی از راه گوشه چشم به بینی و از بینی به دهان انتقال پیدا می‌کند و این ویروس، وارد بدن و موجب بروز مشکلات در بدن می‌شود.

متخصص چشم، اظهار داشت: ویروس کرونا می‌تواند با ورود به سطح چشم و از راه مجرای اشکی، خود را به بینی و حلق و از آن‌جا به گیرنده‌های قابل انتقال ویروس برساند و فرد را آلوده کند.

شمس، گفت: جهت کاهش سرایت کرونا علاوه بر رعایت و استفاده از وسایل محافظتی شخصی، باید سعی کنیم از حضور در مکان‌های پر ازدحام خودداری کنیم.

او افزود: بهتر است فاصله فیزیکی را رعایت کنیم؛ در صورت امکان، در فضا‌های باز حضور داشته باشیم و به‌عنوان مثال، اگر قرار است در صف یا مکان‌های شلوغ حضور داشته باشیم، بهتر است تا رسیدن نوبت، در خودروی شخصی یا فضای باز بمانیم.

متخصص چشم، اظهار داشت: اگر نشانه‌های کرونا مانند تب، خستگی و نشانه‌های سرماخوردگی داریم، خود را قرنطینه کنیم و با حضور در جامعه، افراد دیگر را آلوده نکنیم؛ اگر آزمایش ما مثبت شد، حداقل زمان قرنطینه ۱۴ روز است، اما بهتر است یک تا دو نوبت آزمایش pcr انجام دهیم تا مطمئن شویم که ویروس را به دیگران انتقال نمی‌دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید