جریمه سنگین اسراف غذا در چین!/ قوانین عجیب رستوران ها در این کشور

کدخبر: ۴۱۰۴۹۵
دولت چین برای افرادی که اقدام به حیف و میل مواد غذایی می‌کنند جریمه سنگینی وضع کرده است به همین دلیل برخی از رستوران‌ها مشتریان خود را پیش از ورود وزن کرده و پرس‌های مناسب وزن‌شان به آنها پیشنهاد می‌‌کنند.
جریمه سنگین اسراف غذا در چین!/ قوانین عجیب رستوران ها در این کشور

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اعتماد آنلاین، دولت چین برای افرادی که اقدام به حیف و میل مواد غذایی می‌کنند و بیش از نیاز خود غذا سفارش می‌‌دهند، جریمه سنگینی وضع کرده تا به گفته مسئولان گرسنگی دهه ۶۰ از قرن گذشته در این کشور تکرار نشود.

پارلمان چین طی قانونی که به تصویب رساند هدر دادن مواد غذایی را جرم اعلام کرد و به موسسات و رستوران‌ها اجازه داد تا این جرائم را در فاکتور مشتریان خود اعمال کنند.

این جریمه که به ۱۵ هزار دلار هم می‌‌رسد شامل رستوران‌هایی هم که نسبت به اسراف مشتریان خود اهمال کنند شده، ضمن اینکه سلبریتی‌هایی را هم که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویری از اسراف در مصرف مواد غذایی می‌‌کنند فراموش نکرده است.

در این بین رستوران‌ها نیز از بیم جریمه شدن از مشتریان خود می‌خواهند تا یک پرس کمتر از تعداد حاضرین دور میز درخواست کنند، از طرفی برخی دیگر از رستوران‌ها هم مشتریان خود را پیش از ورود وزن کرده و پرس‌های مناسب وزن‌شان به آنها پیشنهاد می‌‌کنند.

تعداد دیگری از رستوران‌ها هم ابتدا مبلغی به عنوان ودیعه از مشتریان خود دریافت می‌‌کنند تا در صورتی که غذای سفارش داده‌شده به طور کامل خورده نشد، آن مبلغ ودیعه را بابت جریمه مشتریان منظور کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید