کاخ سفید تصویب قانون انتخاباتی در فلوریدا را محکوم کرد

کدخبر: ۴۱۰۴۹۷
کاخ سفید تصویب قانونی ایالتی در فلوریدا را که رأی‌گیری غیرحضوری را با محدودیت مواجه می‌کند، محکوم کرده و آن را بر پایه دروغ‌های جمهوری‌خواهان توصیف کرد.
کاخ سفید تصویب قانون انتخاباتی در فلوریدا را محکوم کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، کاخ سفید پنجشنبه شب در بیانیه‌ای، تصویب قانون جدید انتخاباتی در ایالت فلوریدا را محکوم کرد و آن را بر پایه دروغ توصیف کرد.

ایندیپندنت گزارش داد، «کارین جین پیر» معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: «انتخابات ۲۰۲۰ یکی از ایمن‌ترین انتخابات‌های تاریخ آمریکا بود. در حال حاضر هیچ دلیل مشروعی وجود ندارد که قوانین به‌منظور دشوارتر ساختن رأی دادن و بر اساس یک دروغ دچار تغییر شوند».

این مقام کاخ سفید افزود: «اکنون تنها دلیل برای تغییر قوانین این است که از کسانی که رأی می‌دهند خوشتان نیاید. فلوریدا در حال حرکت در مسیری اشتباه است. باید تلاش کنیم از این مسئله اطمینان یابیم که [فرایند] رأی‌گیری ایمن و قانع‌کننده است».

جین پیر در ادامه از لایحه «برای مردم» که حق رأی برای طیف گسترده‌ای از مردم آمریکا را فراهم می‌کند حمایت کرد. این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده و در انتظار رأی‌گیری در مجلس سنای به شدت متفرق این کشور است.

«رونالد دی‌سانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، امروز (پنجشنبه) لایحه‌ای انتخاباتی را امضا و آن را به قانونی ایالتی تبدیل کرد.

این قانون، محدود شدن دسترسی به برگه‌های رأی غیرحضوری، افزایش اختیارات ناظران حزبی پای صندوق‌های رأی و ممانعت از پذیرایی و مشاوره به افراد حاضر در صف‌های رأی را شامل می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که دی‌سانتیس را به‌عنوان زوج انتخاباتی احتمالی خود در رقابت سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است، پس از شکست در انتخابات سال گذشته، ادعای «تقلب بزرگ» و «دزدیده شدن انتخابات» توسط حزب دموکرات را مطرح کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید