خبر مهم برای جاماندگان واکسن کرونا

کدخبر: ۴۱۰۸۷۰
امروز خبر مهم ثبت نام جاماندگان واکسن کرونا، میزان و مبلغ فطریه امسال، ایلان ماسک و دوج کوین مورد استقبال کاربران قرار گرفت.
خبر مهم برای جاماندگان واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، با شروع واکسیانسیون کرونا در کشور اولویت ها برای دریافت مشخص شده است که در مرحله اول کادر درمان این واکسن را دریافت کردند.بر همین اساس اولویت های  بعدی هم مشخص شده اند و در یکی از مهمترین فازها اشخاص بالای 80 سال در حال واکسینه شدن هستند.این اتفاق در حالی افتاده است که خیلی از سالمندان از طرح فوق جا مانده اند با این حال امروز علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خیال همه آنها را با یک مصاحبه راحت کرده است.او  گفته است که از امروز ساعت ۱۴ سامانه salamat.gov.ir باز می شود , افراد بالای ۸۰ سال سن که تا کنون با آنها تماس نگرفته اند می توانند وارد شوند و کدملی و شماره تلفن تماس را وارد کنند.

وی گفت: تاکید می کنم نیازی برای ثبت نام در مراکز وجود ندارد قطعا همکاران با آنان تماس می گیرند. فعلا اولویت واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال هستند و اگر گروه بعدی ۷۵ سال به بالاها را هفته آینده اعلام کنیم، نوبت افراد بالای ۸۰ سال که واکسن نزده اند از بین نمی رود و ۷۵ سال به بالاها شامل ۸۰ سال به بالاها هم می شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: به هیچ وجه سهمیه افراد بالای ۸۰ سال و هیچ گروهی سوخت نمی شود و حتما همکاران ما در وزارت بهداشت با آنان تماس می گیرند.

امروز همچنین میزان و مبلغ زکات فطریه سال جاری از سوی مراجع تقلید شیعیان اعلام شد.در این خبر میزان زکات فطره برای هر نفر، یک صاع (که تقریبا سه کیلو) گندم یا برنج یا جو یا خرما یا کشمش یا ذرت و مانند اینها است تعیین شد ،فرد مکلّف است پول یکى از اینها را طبق قیمتى که در محل خودش دارد محاسبه نموده و به فقیر بپردازد.

قیمت هر کیلو گندم ( به نرخ آزاد) در برخی مناطق نزدیک به ۷۰۰۰ تومان ، و قیمت هر کیلو برنج متعارف، ۲۵۰۰۰ تومان می باشد. (مسأله ۱۶۳۹) کسى که موقع غروب یعنى قبل از غروب شب عید فطر گرچه به چند لحظه باشد بالغ و عاقل و هشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید براى خودش و کسانى که نان خور او هستند، هر نفرى یک صاع که تقریباً سه کیلو است گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد کافى است.

این دو خبر در میان کاربران فضای مجازی و به خصوص مسلمانان بیشترین جستجو  را داشته است.آنها به دنبال جزئیات این دو خبر مهم بودند و در تلاش برای اینکه به آگاهی برای پرداخت فطریه در پایان ماه مبارک رمضان برسند.

امروز همچنین دوج کوین غوغا کرد و رکورد تاریخی جدیدی را برای خود ثبت کرد.ارز دوج کوین که یکی از پرنوسان ترین ارزهای بازار محسوب می شود با عبور از ۰.۵ دلار و ثبت رکورد تاریخی جدید، به چهارمین ارز دیجیتالی بزرگ جهان تبدیل شد. ارتش دوج کوین امیدوارند تا با عبور قیمت این ارز از یک دلار، این ارز را وارد فاز جدیدی کنند.

در کنار خبرهای پربازدید امروز اخبار دیگری هم مورد استقبال کاربران قرار گرفت و از آنها می توان به عدم کسری مقرری ماه اول فرهنگیان،نشست خبری سعید محمد،لحظه برخورد صاعقه با برج میلاد،زمان برگزاری آزمون وکالت،نیشکر هفته تپه و  علی فاضلی منفرد اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید