خبر مهم برای دانش آموزان مشکوک به کرونا

کدخبر: ۴۱۱۲۶۰
آزمون دانش‌آموزان پایه های نهم و دوازدهم که کرونا دارند یا مشکوک هستند در فضای قرنطینه و جداگانه برگزار می‌شود.
خبر مهم برای دانش آموزان مشکوک به کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، داریوش حکیمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه وزارت بهداشت از طریق کد ملی دانش‌آموزان وضعیت آنان را چک می‌کند، گفت: کد ملی تمام دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است و در سامانه ماسک وضعیت آنان چک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند نیز به صورت جداگانه امتحان می‌دهند.

حکیمی همچنین گفت: هر فردی هنگام برگزاری امتحانات علائم داشته باشد جداگانه امتحان می‌دهد.

وی در خصوص سلامت حوزه های امتحانات نهایی با بیان اینکه سال گذشته نیز شرایط امسال را داشتیم و تمام پروتکل‌ها را مدنظر گرفتیمف افزود: در سال جدید نیز این موضوع با توجه به شرایط جدید مورد بازبینی قرار گرفته است و دستورالعمل جدید به نواحی و مناطق ۳۹گانه استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درسال گذشته .۲۹۰حوزه امتحانی در پایه دوازدهم داشتیم، افزود: اکنون ۳۱۰ حوزه اجرا برای اخذ آزمون برای دانش‌آموز پایه دوازدهم پیش بینی شده و  فاصله صندلی‌ها از هم چهار مترمربع است و از هر طرف ۲ متر پیش بینی شده و در بحث تهویه نیز سالن‌ها در شرایط بهتری قرار گرفته اند.

حکیمی ادامه داد: هرجایی که امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود داشته باشد این کار صورت می گیرد تا از دغدغه‌ها کاسته شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در پایه نهم امتحانات به صورت مدرسه ای برگزار می‌شود، گفت: تراکم در پایگاه‌های امتحانی این پایه کم و حدود ۳۰ دانش‌آموز است.

وی اعلام کرد: در حوزه امتحانی پایه دوازدهم یک نفر مراقب سلامت در حوزه نظارت کافی را دارد و از سوی شبکه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز این نظارت‌ها صورت می‌گیرد.

 براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، آزمون پایه نهم از روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت تا روز دوشنبه ۲۴  خردادماه و آزمون پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خردادماه به صورت حضوری برگزار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید