عطریانفر:

رهبری عذر احمدی نژاد را از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهند خواست

کدخبر: ۴۱۲۱۲۰
فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: به باور من ریشه اساسی عقب‌نشینی آقای ظریف این بود که انسجام ملی در انتخابات مخدوش نشود و فضاسازی‌هایی علیه جامعه و جریان انتخابات به وجود نیاید.
رهبری عذر احمدی نژاد را از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهند خواست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمد عطریانفر درخصوص رفتارهای عجیب محمود احمدی‌نژاد و اظهارات او پیرامون انتخابات علیرغم عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این یک سنت کاملا پسندیده‌ای است که از جانب رهبری نسبت به مسئولان ارشد نظام وجود دارد که پس از پایان دوران خدمت و ماموریت‌شان آن‌ها را دعوت می‌کنند به عنوان یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تا از تجربیات و توفیقات و دستاوردهای گذشته‌شان بتوانند خدمت و مشورتی به کشور و دولت ارائه کنند.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد هم متناسب با چنین روند کلی و سنت حسنه‌ای که رهبری در پیش می‌گیرند به عضویت مجمع تشخیص در آمدند. لکن این نمی‌تواند یک امر پایدار و دایمی باشد، طبیعی است که اگر هر کدام از اعضای مجمع تشخیص ساختارشکنی را در پیش بگیرد آن هم در حالی که خودشان باید در مقام تشخیص مصلحت مورد توجه باشند و ملاک و مبنای فعالیت برای نظام باشند؛ خودشان بخواهند نظام مستقر را مخدوش و تضعیف کنند و مهمترین رکن مردمسالاری کشور را که انتخابات است زیرسوال ببرند و به گونه‌ای رفتار کنند که دلالت بر خودپسندی و خودشیفتگی بیش از حد داشته باشد، طبیعی است که فاقد صلاحیت برای حضور در آن جایگاه خواهند بود.

عطریانفر در ادامه خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم روندی که ایشان در پیش گرفته قطعا از نظر رهبری دور نخواهند ماند و به‌نظرم می‌رسد که رهبری در اولین فرصت، عذر ایشان را از عضو در مجمع تشخیص مصلحت خواهد خواست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با تاثیر اظهارات احمدی‌نژاد بر انتخابات و اینکه می‌تواند در میان حامیان خود عامل کاهش مشارکت باشد، بیان داشت: خاستگاه طبقاتی آقای احمدی‌نژاد در ابتدا جریان اصولگرایی بوده اما در گام بعد اصولگرایان معتدل و معقول و همینطور بخش های مذهبی اصولگرایی از ایشان فاصله گرفتند. همچنین بخش‌هایی از حامیان سال‌های دور ایشان که تعلق روحی و انسجام عملی به مبانی نظام سیاسی ایران دارند و به صورت اعتقادی با نظام دررابطه هستند از او فاصله گرفتند تا جایی که حتی می‌توان گفت امروز آقای احمدی‌نژاد موقعیت مطلوبی نزد بخش اقلیت تندروهای اصولگرا هم ندارد.

رهبری، عذر احمدی نژاد را از مجمع تشخیص مصلحت خواهند خواست/رمزگشایی از علت عقب‌نشینی ظریف از کاندیداتوری

وی ادامه داد: افراد بسیار اندکی پیرامون او هستند که آن‌ها هم به او اعتقادی ندارند و بیشتر از باب فضاسازی ها اطراف ایشان جمع می‌شوند با هدف اینکه شاید بتوانند در معادلات موجود یک بهره‌ای برای خودشان دست و پا کنند. ازاین جهت این نکته‌ای که تاکید می‌شود و برخی می‌گویند احمدی‌نژاد در کشور محبوبیت و مقبولیت به‌نظر من حرف اشتباهی است.

عطریانفر در ادامه ابراز داشت: به هیچ عنوان ایشان موقعیت و وجاهتی در جامعه رای مردم، علی‌الخصوص در بین طبقات متوسط ندارد و در در طبقات محروم هم تجربه تلخ عدم توفیقش را مردم محروم چشیده‌اند. از این جهت فکر می‌کنم که ابتدا باید باور ما این باشد که ایشان چنین موقعیتی ندارد؛ لذا هرحرکتی که انجام می‌دهد هیچ رأِی را به سمت ایشان هدایت نمی‌کند. اساساً ایشان نباید به حساب بیاید و هیچ رفتاری از ایشان تاثیری در انتخابات پیش رو ندارد.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت سازندگی در رابطه با عدم کاندیداتوری محمدجواد ظریف و فشارهای تندروها علیه او، گفت: موضع‌گیری‌های افراطی علیه آقای ظریف در عقب‌نشینی ایشان از ثبت‌نام در انتخابات موثر بود؛ کمااینکه در یادداشت اخیرشان هم در بند آخر به این اشاره کرد و نوشت: دلواپسانی که خیلی دغدغه داشتند، خیالشان راحت باشد که بنده از مسئولیتی که می‌خواستند برعهده‌ام بگذارند، فاصله گرفتم و به اصلاح‌طلبان جواب منفی دادم و وقتم را صرف منافع ملی می‌کنم».

وی افزود: به باور من ریشه اساسی عقب‌نشینی آقای ظریف این بود که انسجام ملی در انتخابات مخدوش نشود و فضاسازی‌هایی علیه جامعه و جریان انتخابات به وجود نیاید.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره شانس رقابت اصلاح‌طلبان با اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با توجه به اینکه هر دو اردوگاه سیاسی در شرایط نسبتا مساوی هستند، شانس برابری دارند و اینکه چه نتیجه‌ای کسب کنند بیش از هر چیز به برنامه‌هایی که ارائه خواهند کرد و حضور موفق در مناظره‌های انتخاباتی باز می‌گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید