در ایران چند چاه‎ غیرمجاز مسدودی داریم؟

کدخبر: ۴۱۲۲۶۲
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب از مسدود شدن هشت هزار چاه غیرمجاز خبر داد.
در ایران چند چاه‎ غیرمجاز مسدودی داریم؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب درباره چاه‌های غیر مجاز گفت: طی سال‌های اخیر حدود هشت هزار چاه غیرمجاز در مناطق مختلف کشور با کمک موثر قوه قضائیه و نیروی انتظامی در مناطق مختلف کشور مسدود شده که قابل تقدیر است.

به گفته وی شناسایی و دسته‌بندی چاه‌های غیرمجاز در سراسر کشور انجام شده و برنامه بلندمدت وزارت نیرو مسدود کردن آنها برای بهبود وضع دشت‌ها و آب‌های زیرزمینی است.

قاسم تقی زاده خامسی مدیریت مصرف آب توسط شهروندان و فعالیت‌های ترویجی و رعایت الگوی کشت در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه در حال حاضر در ۱۷ استان کشور برنج کاشته می‌شود، این در حالی است که کاشت برنج محدود به دو استان گیلان و مازندران است. در هیچ جای دنیا که زیر هزار میلی‌متر بارندگی دارد، برنج نمی‌کارند، اما در برخی مناطق ایران که میانگین بارش ۱۵۰ میلی‌متر است برنج می‌کارند و باید برای این موضوع فکری کرد.

تقی‌زاده خامسی همچنین به ضرورت هماهنگی بیشتر بین بخش آب و کشاورزی اشاره کرد و گفت: امیدواریم ساختار مدیریت منابع آب که اخیراً بر اساس حوضه‌های آبریز ۹ گانه طراحی و استقرار یافته، بتواند به بهبود مدیریت منابع آب کشور کمک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید