توقیف یک روزنامه به اتهام بی اعتبار کردن یک مقام ارشد سیاسی

کدخبر: ۴۱۲۳۷۰
دادگاهی در ونزوئلا دفتر روزنامه ال ناسیونال را پس از آن بست که این روزنامه مبلغی را که باید بابت بی اعتبار کردن یکی از مقام‌های ارشد حزب سوسیالیست این کشور جریمه پرداخت می‌کرد، نپرداخت.
توقیف یک روزنامه به اتهام بی اعتبار کردن یک مقام ارشد سیاسی

به گزارش اقتصادنیوز ، دادگاهی عالی عدالت ونزوئلا ماه گذشته میلادی این حکم را صادر کرد که مربوط می‌شود به دادخواست ۲۰۱۵ دیوسدادو کابیو، قانونگذار حزب سوسیالیست متحد و معاون رهبر این حزب علیه این روزنامه. وی پس از آن علیه این روزنامه دادخواست داد که این روزنامه اسپانیایی زبان سرمقاله‌ای منتشر کرد و در آن نوشت که مقام‌های آمریکایی در حال بررسی و تحقیق از کابیو بابت روابطش با قاچاق مواد مخدر هستند.

بنا به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، این روزنامه همان موقع اعلام کرد که توانایی پرداخت چنین جریمه نقدی به ارزش ۱۳ میلیون دلار را ندارد.

کابیو در توئیترش نوشت: دادگاه در پاسخ به دادخواست من علیه این روزنامه، دفتر آن را توقیف کرد. این روزنامه توانایی پرداخت جریمه نقدی را که به آن محکوم شده، ندارد.

کابیو که در ۲۰۱۸ از سوی دولت واشنگتن تحریم شده،‌ هرگونه ارتباط با قاچاق مواد مخدر را رد کرده است.

"خورخه ماکرینیوتیس"، مدیر این روزنامه اقدام صورت گرفته را حمله علیه دموکراسی، آزادی بیان و اموال شخصی دانست و در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:‌ آنها با این اقدام نمی‌توانند موضع حساس ما را در قبال دولت ونزوئلا متوقف کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید