کنایه تند محسن رضایی به لاریجانی و جهانگیری

کدخبر: ۴۱۲۴۹۷
محسن رضایی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با کنایه به کاندیداهای دیگر گفت: آقایانی که این چند روز آمدند از فساد گفتند، ولی چرا سهم خودشان از این فساد و تبعیض را نگفتند؟
کنایه تند محسن رضایی به لاریجانی و جهانگیری

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، محسن رضایی  بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت:  اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست. 

رضایی بعد از ثبت‌نام، در  کنفرانس خبری طی سخنانی گفت: باید یک فکری و چاره ای اندیشید. وضع کشاورزان را ببینید. محصولشان را ارزان می خرند و گران می‌فروشند. امروز ما مسئولان کشور باید شرمنده ملت ایران باشیم. هرچند من در هیچ دولت، مجلس و قوه قضائیه ای مسئولیتی نداشتم.این بود میراث امام بود؟

وی افزود: چرا باید فرهنگ و اقتصاد،مانند دفاع اداره نشود. در برخی بخش‌های کشور نامحرمان و نااهلان وارد شدند. آسمان ما را بردند. سواحل ما را از مزیت‌ها خالی کردند. خیلی‌ها از فساد و تبعیض و ناکارآمدی صحبت کردند چرا سهم خودشان را نگفتند. امروز روز وعده دادن نیست روز عمل کردن است.

رضایی گفت:  امروز لیله القدر ملت ایران است. امروز روزی است که باید از سعی و خطا جلوگیری کنیم. ما نیاز به یک راه نو داریم. دولتی که مردمی و قوی باشد، اگر از جناح های سیاسی هم در آن شرکت می کنند به دلیل شایستگی و لیاقت آنان باشد نه به خاطر خرید و فروش پست ها و امضاهای طلایی.

کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز باید هر چیزی سر جای خودش باشد. وضعیت بورس را ببینید چه بلایی بر سر آن آوردند. اقتصاد نه پادگان است و نه دادگاه ولی محل فلسفه بافی نیست! اقتصاد یک دانش و علم است. نه علم به اقتصاد دارند و نه از اقتصاددان استفاده می کنند. 

رضایی تاکید کرد:‌ دولت نباید مردم را در مبارزه با کرونا رها کند. ما ان‌شاالله دولتی تشکیل خواهیم داد که کمتر از 6 ماه کل کشور را واکسیناسیون کند. ما آمده‌ایم که ضمن اعلام شرمندگی به ملت ایران بگوییم که تغییر را از خودمان و خانواده های خودمان آغاز می کنیم. ما آماده‌ایم که دوباره خوشی را به چهره مردم ایران برگردانیم. این وضعیت نباید ادامه پیدا کند. ما برنامه‌هایی را ترتیب دادیم که جلوی این روندهای منفی را بگیریم.

وی گفت: ما باید ثبات اقتصادی را برگردانیم و پیشرفت کشور را جهش بدهیم.  معیشت برای ما اولین نگرانی است. ما به سیاست همسایگی توجه خواهیم کرد. ما از طریق ایجاد یک اتحادیه 25 کشور را به ایران متحد می‌کنیم. می‌توانیم میلیاردها دلار تجارت داشته باشیم.

کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: سیاست همسایگی برای ما بسیار مهم است. در سطح بین الملل به توازن می‌اندیشیم.

رضایی با کنایه به برخی دیگر از کاندیداها گفت: کسانی آمده‌اند اینجا که خودشان مسبب مشکلات کشور بودند،‌اینها  چه تراژدی راه انداختند. یک عده زدند زیر گریه و یک عده آمدند و گفتند نه چکش و نه کلید. شماها عامل بدبختی مردم ایران بودید. اگر دولت‌ها و مجلس‌های گذشته درست عمل کرده بودند، اینگونه گرفتار نبودیم. آدم اینجا یک تراژدی دید، گویی که اصلاً آقایان هیچ دخالتی نداشتند. ما امیدوار هستیم یک بار دیگر ملت ایران به خروش بیاید. ما نیاز به یک بسیج عمومی داریم.

وی افزود: اگر به توصیه های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم توجه کنیم ایران به  اقتصادی بزرگ را ایجاد خواهد کرد. جوانان مستعد را باید شناسایی کرد و امورات را پیش برد.  اگر این اهداف و انگیزه ها نبود پا جلو نمی‌گذاشتم.  امیدوارم ملت بزرگ ایران خروشی در انتخابات داشته باشیم و دولتی مسئولیت پذیر و سخنگو روی کار آورد. ما به یک تحول ساختاری از بالا تا پایین دست خواهیم زد.ایالت‌های اقتصادی در کشور به وجود خواهد آمد. در کنار مردم‌سالاری سیاسی، مردم‌سالاری اقتصادی و اجتماعی نیز به وجود خواهیم آورد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمالی کنار رفتنش به نفع رفیعی گفت: در صحنه این انتخابات جبهه انقلاب با قدرت وارد شده و با قدرت هم ادامه خواهد داد. آن چیزی که برای ما مهم است رای مردم است. رای مردم تعیین کننده است که چه کسی رئیس جمهور شود. این بار دیگر مانند گذشته پرده پوشی نخواهیم کرد و همه چیز را به صراحت در اختیار ملت قرار خواهیم داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید