واکسن کرونا برای مادران باردار مناسب نیست؟

کدخبر: ۴۱۲۷۳۱
دکتر محمدجعفر صادقی گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال تمام به ترتیب اولویت‌بندی صورت گرفته، انجام می‌شود.
واکسن کرونا برای مادران باردار مناسب نیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن‌های کنونی کرونا برای مادران باردار، مادران شیرده و تمامی افراد زیر ۱۸ سال مناسب نیست و این گروه‌ها باید منتظر تولید واکسن ویژه خود بمانند.

 دکتر محمدجعفر صادقی افزود: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال تمام به ترتیب اولویت‌بندی صورت گرفته، انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بیماران خاص و صعب‌العلاج هم از قانون حداقل سن برای تزریق مستثنی نیستند.

مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که مطالعاتی در خصوص کاهش ۶ ساله سن تزریق واکسن کرونا از ۱۸ سال به ۱۲ سال در سطح دنیا در حال انجام است، تأکید کرد: سازمان بهداشت جهانی به تازگی مباحثی را طبق مطالعات صورت گرفته فعالان حوزه سلامت با مسوولان این حوزه در کشورهای مختلف از جمله ایران در خصوص تولید واکسن جدید کرونا، ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال مطرح کرده است تا در صورت تأیید نهایی روی تولید این نوع واکسن به‌طور جدی کار شود.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. در بسیاری از کشورها در حال حاضر این ویروس شیوع دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید