معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا با بنی گانتس دیدار کرد

کدخبر: ۴۱۲۷۹۳
هادی عَمر دیداری با وزیر جنگ صهیونیست‌ها با هدف کاهش تنش‌ها در جنگ رژیم اشغالگر و فلسطین انجام داده است.
معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا با بنی گانتس دیدار کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منابع صهیونیستی از دیدار «هادی عَمر» (Hady Amr) معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور رژیم صهیونیستی، و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اشغالگر، خبر داده مدعی شدند این نشست با هدف کاهش تنش‌ها انجام شده است.

گانتس در این دیدار با بیان آن‌که رژیم صهیونیستی اشتراکات دموکراتیک بسیاری با آمریکا دارد، بی‌توجه به جنایات رژیم اشغالگر در روز‌های اخیر در نوار غزه، خطاب به عمر مدعی شد: «اسرائیل تمام جوانب احتیاط را برای حمله به اهداف نظامی و حفاظت از جان غیرنظامیان رعایت خواهد کرد.»

این مقام صهیونیستی در ادامه مدعی شد: «هدف از جنگ کنونی بازگشت آرامش دوباره به مرز‌های اسرائیل برای مدتی طولانی و امنیت شهروندان اسرائیل است.»

سخنگوی گانتس نیز درباره این دیدار گفت وزیر جنگ صهیونیست‌ها از هادی عمر خواست تا از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، برای حمایت از رژیم اشغالگر و پشتیبانی از حقوقش ساکنان سرزمین‌های اشغالی تشکر و قدردانی کند.

این دیدار پیش از نشست امروز کابینه رژیم صهیونیستی انجام شده است. همچنین اعلام شده که هادی عمر درنظر دارد دیداری با «گابی اشکنازی» وزیر امورخارجه رژیم اشغالگر نیز داشته باشد. تاکنون زمان دقیقی برای این نشست مشخص نشده، اما انتظار می‌رود این دیدار پس از نشست کابینه این رژیم انجام شود.

همچنین پیش‌تر هادی عمر با مقام‌های ارشد جامعه عرب در سرزمین‌های اشغالی نیز دیداری داشت که در آن این مقام‌ها از نماینده آمریکا خواستند تا برای ایجاد آتش‌بس در غزه تلاش کند.

هادی عمر اعلام کرده است «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر صهیونیست‌ها، تمایلی به ایجاد آتش‌بس ندارد. این مقام آمریکایی تنها مقام دولت بایدن برای تمرکز بر مسائل سرزمین‌های اشغالی است. دولت کنونی آمریکا تاکنون سفیر اراضی اشغالی و فرستاده خود با هدف «ایجاد صلح در منطقه» را تعیین نکرده است.

به‌تازگی بنیامین نتانیاهو مدعی شد: «هدف نخست ما توقف خشونت بوده و مرحله بعدی بهبود روابط میان یهودیان و عرب‌ها در اسرائیل است.»

پیش‌تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم اعلام کردند در نشست کابینه امنیتی این رژیم ادامه عملیات نظامی علیه نوار غزه به تصویب رسیده است.

درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر از هشتم ماه مه با تشدید شدید تنش‌ها همراه بوده است. این مسأله پس از آغاز درگیری‌هایی در منطقه «حرم شریف قدس» و محله «شیخ جراح» کلید خورد. این درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان به اجرا در آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید