کرملین: نظام امنیتی منطقه بسیار شکننده است

کدخبر: ۴۱۲۹۸۲
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: سیستم امنیتی منطقه غرب آسیا بسیار شکننده شده و باید تلاش‌های جدی برای متوقف کردن درگیری‌های رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی انجام شود.
کرملین: نظام امنیتی منطقه بسیار شکننده است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، توضیح داد: «خاورمیانه در یک قاره دیگر قرار ندارد، منطقه‌ای مجاور ما است. این واقعیت که در صورت از کنترل خارج شدن این درگیری‌ها و تداوم آن برای ما هم خطری محسوب می‌شوند، واضح است زیرا کشورهای بسیاری در تعارض منافع قرار خواهند گرفت... در کل، نظام امنیتی منطقه بسیار شکننده است».

ریانووستی گزارش داد، وی در این باره افزود: «نبود اعتماد دوطرفه و درگیری‌های منطقه‌ای طولانی‌مدت، هیچ کمکی به باثبات کردن منطقه نمی‌کند. اما بسیار مهم است که اجازه ندهیم اتفاقات، به شکل سناریوی کسب قدرت درآید. به همین دلیل تلاش‌هایی در چارچوب گروه چهارجانبه برای متوقف کردن این حملات در حال انجام شدن است».

سخنگوی کرملین همچنین از افزایش شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ابراز نگرانی کرده و گفت: «از اینکه چنین حملاتی با علم به هدف قرار دادن دفاتر بزرگترین رسانه‌های جهان انجام شده، بسیار نگران کننده است».

بر اساس این گزارش، پسکوف ادامه داد: «ما شدیداََ درباره شمار رو به افزایش تلفات انسانی [در نوار غزه] نگران هستیم. ولادیمیر پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] هنوز نه با سران اسرائیل و نه با سران فلسطین تماس برقرار نکرده، اما اگر لازم باشد، امکان برنامه‌ریزی کردن آن وجود دارد».

پیش از این، وزارت خارجه چین با انتقاد از سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت نوار غزه، از واشنگتن خواست نقش سازنده‌ای برای حل بحران نوار غزه ایفا کند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

آمریکایی‌ها در حالی حق دفاع از خود را به صهیونیست‌ها می‌دهند که نه تنها آنها بودند که ابتدا حملات را آغاز کردند بلکه طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۱۸ شهید از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید