قبل از واکسن کرونا تست بدهیم ؟

کدخبر: ۴۱۳۰۵۵
اقتصادنیوز : عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه دادن تست پی سی آر قبل از انجام واکسیناسیون اصلا ضرورت ندارد عنوان کرد: افرادی که علامت دارند اصلا صلاح نیست بروند و واکسن تزریق کنند.
قبل از واکسن کرونا تست بدهیم ؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز ، مسعود مردانی با بیان اینکه لزوم دادن تست پی سی آر  قبل از انجام واکسیناسیون اصلا حرف علمی و درستی نیست به خبرنگار بهداشت نیوز گفت: اگر کسی علامت بیماری را ندارد اصلا نیازی به دادن تست قبل از واکسیناسیون نیست.

 وی افزود: اینکه بخواهیم قبل از تزریق واکسن برای هرفردی تست پی سی ار انجام دهیم، بی دلیل فقط رقم پی سی آر را در دنیا بالا برده ایم.

این متخصص عفونی خاطرنشان کرد: افرادی هم که علامت دارند اصلا صلاح نیست بروند و واکسن تزریق کنند و نباید داوطلب تزریق واکسن شوند ، این افراد می توانند دو هفته بعد از بهبودی برای تزریق واکسن اقدام کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت:  افرادی که برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند باید قبل از واکسیناسیون مواردی را حتما به مسئولین تزریق واکسن اطلاع دهند.

  وی اضافه کرد: مثلا افرادی که بیماری حاد عفونی دارند و حساسیت به مواد تشکیل دهنده واکسن دارند نباید واکسن بزنند که البته تعداد اینگونه افراد هم بسیار کم است.

مردانی مطرح کرد: افراد اگر بیماری خاصی دارند و دچار بیماری زمینه ای هستند، تب و علائم منطبق با عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی دارند، باردار و یا شیرده هستند، قبل از واکسیناسیون باید به مسئولین تزریق واکسن شرایط خود را حتما بگویند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: افرادی که مسائلی چون ضرورت دادن تست پی سی آر قبل از تزریق واکسن را مطرح می کنند افرادی هستند که می خواهند روند واکسیناسیون را به تأخیر بیندازند .

 وی با اشاره به اینکه هنوز پیک چهارم کرونا در کشور تمام نشده، گفت: در برخی شهرها هنوز در اوج بیماری هستیم اما در برخی جاها روند بیماری سیر نزولی پیدا کرده و پیک پنجم نیز شروع نشده است.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری ادامه داد: با توجه به کاهش موارد مراجعه بیماران و تعداد بستری شوندگان، به نظر می رسد تهران از وضعیت قرمز خارج و به سمت نارنجی می رود.

 مردانی در خصوص شیوع ویروس انگلیسی در پیک چهارم  بیان کرد: این جهش ویروس باعث افزایش سرایت و مرگ و میر شد اما خوشبختانه اینکه پیش بینی می شد ویروس انگلیسی باعث مرگ و میر بسیار بالا می شود اتفاق نیفتاد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به بهداشت نیوز گفت: فعلا ویروس جهش یافته ی هندی و آفریقایی شیوع زیادی در کشور پیدا نکرده است و طبق گزارشات یک مورد فوتی بر اثر این دو نوع ویروس جدید بیشتر نداشته ایم و همچنان محققان در حال مطالعه در رابطه با قدرت سرایت و بیماری زایی جهش های جدید ویروس هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید