تل‌آویو هر روز سورپرایز می‌شود/ اسرائیلی‌ها چمدان‌هایشان را برای فرار بسته‌اند

کدخبر: ۴۱۳۱۳۹
تحلیلگر برجسته جهان عرب با بیان اینکه هزاران تَن از شهرک‌نشینان صهیونیست چمدان‌های خود برای فرار از اراضی اشغالی را بسته‌اند، گفت: مقاومت نشان داد که از قدرت موشکی بالایی برخوردار است.
تل‌آویو هر روز سورپرایز می‌شود/ اسرائیلی‌ها چمدان‌هایشان را برای فرار بسته‌اند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته جهان عرب با انتشار مطلبی نوشت: علیرغم گذشت چند روز از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گروه‌های مقاومت فلسطین همچنان به موشک باران مواضع صهیونیست‌ها ادامه می‌دهند.

بنابر گزارش رای الیوم، این تحلیلگر برجسته جهان عرب در ادامه نوشت: تداوم حملات گروه‌های مقاومت فلسطین به این معناست که رژیم صهیونیستی در نبرد کنونی نیز متحمل شکست شده است. سران تل آویو درحال حاضر به هر حربه‌ای متوسل می‌شوند تا بتوانند یک دستاورد نظامی برای خود خلق کنند. آنها به دنبال آن هستند تا با کمترین هزینه از جنگ فرسایشی کنونی خارج شوند.

عطوان همچنین تأکید کرده است: هر روزی که از جنگ سپری می‌شود، یک غافلگیری از سوی فلسطینی‌ها دیده می‌شود. فلسطینی‌ها در هر روز از جنگ، از یک سلاح جدید رونمایی می‌کنند. از آنجایی که آمریکایی‌ها به شدت به دنبال برقراری آتش بس در اراضی اشغالی هستند، بنابراین پر واضح است که رژیم صهیونیستی در نبرد شمشیر قدس شکست خورده است.‌

این تحلیلگر عرب زبان در ادامه گفته است: مقاومت فلسطین نشان داد که از قدرت موشکی بالایی برخوردار است. موشک‌های گروه‌های مقاومت فلسطین به شهرک‌های بزرگ صهیونیستی اصابت کرده‌اند. موشک‌های فلسطینیان در این دور از نبرد با رژیم صهیونیستی کاملاً با موشک‌های نبردهای ادوار گذشته متفاوت هستند. این موشک‌ها از قدرت بیشتری برای عبور از سامانه گنبد آهنین برخوردار هستند.

در اکوایران ببینید: موشک‌های ۸۰ هزار دلاری

عطوان در ادامه آورده است: می‌توان از آنچه که اکنون در نبرد با صهیونیست‌ها در جریان است به عنوان «انتفاضه موشکی قدس» یاد کرد. رژیم صهیونیستی در هفته اول نبرد هیچ دستاوردی به دست نیاورده است. تنها دستاوردی که تل آویو در طول این مدت محقق ساخته، کشتار غیرنظامیان بی گناه در غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی است. آشفتگی صهیونیست‌ها در نبرد کنونی با مقاومت فلسطین کاملاً آشکار است.

این نویسنده عرب زبان عنوان کرده است: موشک «عیاش ۲۵۰» که فرودگاه «رامون» در «النقب» را لحظاتی پس از بازگشایی آن به تعطیلی کشاند، یکی از غافلگیری‌های هفته اول جنگ بود. حمله به سکوی استخراج گاز در ساحل «اشدود» نیز یکی دیگر از غافلگیری‌های مقاومت فلسطین بود.

عطوان همچنین نوشت: در حال حاضر کاملاً واضح است که هزاران تَن از شهرک نشینان صهیونیست چمدان‌های خود را بسته‌اند تا به محض باز شدن فرودگاه‌ها در رژیم صهیونیستی، آنجا را ترک کنند. اکنون دیگر کاملاً واضح است که تهدید صهیونیست‌ها برای حمله زمینی به نوار غزه تنها یک دروغگویی و مانور رسانه‌ای بوده است.

وی در پایان مطلب خود نیز آورده است: مقاومت پیام خود را به صورت واضح به گوش صهیونیست‌ها رسانده است. پیام مهم آنها این است که بدون تحقق شروطی که مقاومت تعیین کرده است، آتش بسی در کار نخواهد بود.

 
کد خبر 5214794
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید