نعمت احمدی با انتقاد از کاندیداتوری رئیسی/ شأن قوه قضاییه را کمتر از قوه مجریه نمی‌دانم

کدخبر: ۴۱۳۱۸۹
نعمت احمدی گفت: تهیه لوایح قضایی به عهده قوه قضاییه است بر همین اساس در حوزه قوه مجریه نمی‌توانید با فساد مبارزه کنید؛ قوه مجریه، مجری قوانین قوه مقننه است و مفاسد را باید به قوه قضاییه ارجاع دهد.
نعمت احمدی با انتقاد از کاندیداتوری رئیسی/ شأن قوه قضاییه را کمتر از قوه مجریه نمی‌دانم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، یک وکیل دادگستری گفت: از آنجایی که شأن قوه قضاییه را کمتر از قوه مجریه نمی‌دانم، مخالف حضور آقای رئیسی در انتخابات هستم و اگر قصد آقای رئیسی مبارزه با فساد باشد، حضور ایشان در قوه قضاییه مؤثرتر خواهد بود.

نعمت احمدی، در خصوص کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: من مخالف حضور آقای رئیسی در انتخابات هستم چون شأن قوه قضاییه را کمتر از قوه مجریه نمی‌دانم. اگر قصد آقای رئیسی مبارزه با فساد باشد، حضور ایشان در قوه قضاییه موثرتر خواهد بود.

این وکیل پایه یک دادگستری افزود: تهیه لوایح قضایی به عهده قوه قضاییه است بر همین اساس در حوزه قوه مجریه نمی‌توانید با فساد مبارزه کنید؛ قوه مجریه، مجری قوانین قوه مقننه است و مفاسد را باید به قوه قضاییه ارجاع دهد. از سویی دیگر آقای رئیسی منصوب مقام معظم رهبری است، اگر ایشان رأی نیاورند، پیام خوبی نخواهد داشت. 

وی با بیان اینکه به نظر من قوه قضاییه بر قوه مجریه ارجح‌تر است، گفت: من تعجب می‌کنم چگونه آقای رئیسی در انتخابات شرکت کردند. به نظر من مشاوران آقای رئیسی خیرخواه ایشان نبوده‌اند. قوه مجریه با ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد، خروجی غیر از  وضع موجود نخواهد داشت و عملکرد قوه مجریه قائم به شخص نیست. قوه مجریه یک ساختار است و متکی به فرد نیست.

احمدی تأکید کرد: اگر آقای رئیسی قصد دارند کارهایی را که در تبلیغات انتخاباتی عنوان کردند، در قوه مجریه به ثمر برسانند باید گفت که این امور را نمی‌توانند در قوه مجریه به نتیجه برسانند بلکه این اقدامات تحولی در قوه قضاییه به نتیجه می‌رسد.

این حقوقدان ادامه داد: قوه مجریه و قوه قضاییه در خصوص تنظیم لوایح، یکسان هستند با این تفاوت که قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عالی کشور و محاکم قضایی را در اختیار دارد و دولت هیچ یک از این نهادها را در اختیار ندارد. اگر قوه قضاییه اصلاح شود و اراده‌ای در جهت مبارزه با فساد وجود داشته باشد، همه مشکلات پایان می‌پذیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید