جزئیات نقض حکم قصاص حمید صفت

کدخبر: ۴۱۳۲۱۰
به اطلاع می رساند آنچه باعث زندانی شدن ایشان در این فرآیند گردید عدم رضایت از نحوه و تهیه و تدارک دفاع و آمادگی کامل و مناسب وکلای سابق ایشان در دادگاه بوده.
جزئیات نقض حکم قصاص حمید صفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حکم قتل عمد و قصاص پرونده حمید صفت خواننده رپ با اکثریت آرای شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شد.

در صفحه شخصی اینستاگرام حمید صفت مطرح شده است:

"امروز به لطف خدا با رای اکثریت شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور فرجام خواهی پرونده حمید صفت پذیرفته شده است. ایشان  نظر قاضی محترم شعبه ۱۰ کیفری آقای مجید متین راسخ را تایید کردند و نظر مستشاران مبنی بر حکم قتل عمد و قصاص حمید صفت را نقض کردند. 

جای امیدواری است به فضل خداوند حمید صفت به زودی زود از زندان آزاد خواهد شد.

به اطلاع می رساند آنچه باعث زندانی شدن ایشان در این فرآیند گردید عدم رضایت از نحوه و تهیه و تدارک دفاع و آمادگی کامل و مناسب وکلای سابق ایشان در دادگاه بوده که بنا به همین امر نامبردگان عزل و موضوع تحت مدیریت وکلای دیگری تحت پیگیری و نهایتاً لایحه اعتراض و فرجام خواهی با امید دستیابی به عدالت تهیه و در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور ثبت که نهایتاً منجر به نقض دادنامه بدوی در غیرعمدی ترقی کردن موضوع و موارد اتهامی داشت، بدیهی است در فرصت مناسب از زوایای پنهان و موارد مهم مغفول مانده که جملگی حکایت از بی گناهی حمیدصفت دارد بیان خواهد شد.

مجدداً ضمن شکر به درگاه الهی و تشکر از قضات دیوان و رئیس شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران این اتفاق را به هواداران این هنرمند مردمی تبریک عرض می کنیم. "

محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، ۲۸ مرداد ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای حمیدرضا صفت، خواننده، به اتهام قتل و انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد و گفت که دو سه روز پیش متهم با ناپدری خود درگیر شد که ناپدری او در بیمارستان فوت کرد و متهم اکنون در بازداشت است.

«حمید صفت» ششم خردادماه سال ۹۷ از زندان با قرار وثیقه آزاد شد.

در اواخر سال ۹۹ با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای برطرف‌ شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران، دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل او، قاضی پرونده دستور بازداشت حمید صفت را صادر کرد و پس از ان حکم قصاص او صادر شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید