اگر میگرن دارید؛ این میوه ها را نخورید

کدخبر: ۴۱۳۳۱۱
میگرن از یک سردرد معمولی خیلی بدتر است؛ متخصصان بر این عقیده هستند که سردردهای میگرنی به دلیل فعالیت های غیر عادی مغزی رخ می دهند.
اگر میگرن دارید؛ این میوه ها را نخورید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی میوه‌ها می‌توانند وضعیت را در افراد مستعد میگرن بدتر کنند. بسیاری از ما میوه‌ها و توت‌های آبدار را دوست داریم. با این حال، برای افراد مستعد میگرن، دانشمندان از برزیل توصیه می‌کنند هنگام استفاده از آن‌ها مراقب ​​باشند. آن‌ها ۹ میوه را برای آزمایش تأثیر در شروع سردرد حاد میگرن انتخاب کردند.

این آزمایش توسط چهار دانشمند برزیلی متخصص تغذیه و مغز و اعصاب انجام شد. تحقیقات آن‌ها بر اساس رابطه بین برخی از غذا‌ها و بروز میگرن، بررسی دلایل ایجاد این روند است.

میوه‌هایی که میگرن را بدتر می‌کنند

پیش از این، تأثیر بو‌های مختلف بر ظاهر بیماری در نظر گرفته شده بود. در نتیجه، یکی از این آثار منعکس کننده میگرن مانند بنزین، عطر، رنگ و حتی سفید کننده است.

دانشمندان می‌گویند شواهد بسیار محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد غذا‌ها می‌توانند در شروع و ایجاد میگرن تأثیر بگذارند، که از التهاب عروق مننژ، اتساع عروق و متابولیسم گلوکز در مغز جلوگیری می‌کند.

در این مطالعه حدود ۴۰۰۰ نفر مبتلا به میگرن و حدود ۱۱۰۰ نفر مبتلا به سردرد تنشی شرکت داشتند. یک واقعیت جالب این است که پس از ۸-۹۰ دقیقه پس از مصرف میوه‌های مورد بررسی، تقریباً ۱۶۰۰ (۴۰.۳٪) نفر دچار حمله میگرن شدند.

اولین و اصلی‌ترین میوه، هندوانه بود که تقریباً ۳۰٪ سردرد را تحریک می‌کند. بعلاوه، به ترتیب نزولی، Passion fruit، پرتقال، آناناس، انگور، موز، خیار، مالپیجیا و پاپایا قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید