واکنش تند ترکیه به آمریکا: اردوغان امید مظلومان کشورها است

کدخبر: ۴۱۳۳۵۸
وزیر خارجه ترکیه در نشست پارلمان این کشور با اشاره به اینکه برخی امنیت اسرائیل را بالاتر از هر مساله‌ای قرار داده و چشمان خود را بر روی جنایات جنگی این رژیم در غزه می‌بندند، تاکید کرد که کشورش هرگز از دفاع از مساله فلسطین دست نخواهد کشید.
واکنش تند ترکیه به آمریکا: اردوغان امید مظلومان کشورها است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی که به نظر می‌رسد منظورش آمریکا است، اظهار کرد: برخی امنیت اسرائیل را بالاتر از هر مساله دیگری قرار داده و چشمان خود را بر روی جنایات جنگی و ضد بشری که در نوار غزه مرتکب می‌شود، می‌بندند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، چاووش اوغلو در نشست مجمع عمومی پارلمان این کشور در آنکارا گفت: اما ما با رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهورمان و با قدرتی که پارلمان به ما داده، هرگز از دفاع از مساله فلسطین دست نخواهیم کشید.

وزیر خارجه ترکیه افزود: اردوغان و ملت ترکیه امید مظلومان در فلسطین و سایر کشورها هستند.

او درباره تنش مستمر میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی گفت: متاسفانه واکنش جامعه جهانی ضعیف بوده و تنها فراخوان‌هایی جهت برقراری آرامش خطاب به دو طرف منتشر می‌کند گویی در غزه جنگی میان دو ارتش اسرائیلی و فلسطینی در جریان است.

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه ترکیه پیشگام تلاش‌های دیپلماتیک درباره فلسطین است و صدای وجدان و عدالت در جهان باقی خواهد ماند، تاکید کرد: آنکارا به شرایط انسانی که در نتیجه حملات بی‌رویه اسرائیل وخیم‌تر می‌شود، نیز توجه دارد.

مصطفی شنتوب، رئیس پارلمان ترکیه نیز با اشاره به اینکه ترکیه تحت حاکمیت اردوغان تلاش‌های دیپلماتیک بزرگی در راه توقف حملات وحشیانه اسرائیل انجام می‌دهد، گفت: جامعه جهانی باید برای مقابله با حملات اسرائیل به ملت فلسطین گام‌های مهمی برداشته و درس سخت و بازدارنده‌ای به اسرائیل بدهد.

رئیس پارلمان ترکیه ضمن محکومیت شدید افزایش شدت حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی و سپس در نوار غزه آن هم در روزهای عید، نسبت به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی در غزه از جمله زنان و کودکان به شدت ابراز نگرانی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید