نشانه این بیماری خطرناک خواب آلودگی در طول روز است

کدخبر: ۴۱۳۵۳۹
اقتصادنیوز:یک وبسایت پزشکی از یک بیماری جدی گزارش داد که علائم‌ آن با توجه به سبک و زمان خواب یک فرد، به ویژه در افراد مسن، ظاهر می‌شود.
نشانه این بیماری خطرناک خواب آلودگی در طول روز است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت پزشکی "مدیکفوروم" گزارشی منتشر کرد که در آن بیان شده است زمانی که فرد در طول روز می‌خوابد می‌تواند نشان دهنده یکی از رایج‌ترین انواع زوال عقل یعنی زوال عقل اجسام لوئی است.

زوال عقل با اجسام لوئی بعد از زوال عقل با بیماری آلزایمر دومین نوع شایع زوال عقل است. همچنین این بیماری با علائم رایج کاهش تدریجی عملکرد مغز و توانایی‌های ذهنی، توهمات بینایی و تغییرات محسوس هوشیاری، توجه و مرگ سلول‌های عصبی همراه است.

علاوه بر این، این نوع زوال عقل کیفیت استدلال و توانایی مقابله مستقل با عملکرد‌های معمول را کاهش می‌دهد و با گذشت زمان، موجب آسیب به توانایی‌های جسمی و همچنین آسیب شناختی می‌شود. این عوارض به دلیل رسوبات غیرطبیعی میکروسکوپی است که با گذشت زمان به سلول‌های مغزی آسیب می‌رساند.

طبق گزارش انستیتوی ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، علائم زوال عقل با اجسام لوئی از نظر ماهیت و شدت از فردی به فرد دیگر متفاوت است و مدت خواب در طول روز می‌تواند شروع بیماری را نشان دهد.

خواب آلودگی بیش از حد در طول روز یکی از علائم متمایز این نوع بیماری است و دو ساعت یا بیشتر خوابیدن در طول روز برخلاف طبیعت بدن انسان تلقی می‌شود و نشانه‌ای هشدار دهنده برای این بیماری است.

این بیمار همچنین ممکن است از اختلالاتی در خواب از جمله موارد زیر رنج ببرد:

اختلال خواب حرکت سریع چشم یا REM: این اختلال می‌تواند از طریق صحبت کردن در هنگام خواب یا ایجاد حرکات ناگهانی با استفاده از دست و پا‌ها یا سقوط از تخت باشد.

بی خوابی: مشکل خوابیدن یا بیدار شدن زود هنگام.

سندرم پا‌های بی قرار: فرد تمایل شدیدی به حرکت دادن پا‌های خود احساس می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید