ساعت اوج مصرف برق اعلام شد

کدخبر: ۴۱۳۶۵۳
سخنگوی صنعت برق ساعت اوج مصرف برق درماه های پیش رو را اعلام کرد.
ساعت اوج مصرف برق اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق  افزود: ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۳ شروع شده و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد.

وی ادامه داد: مردم با رعایت مصرف در این ساعت ها علاوه بر کاهش مصرف برق می توانند هزینه برق خود را نیز مدیریت کنند.

رجبی مشهدی گفت: مردم در این ساعت ها از بکارگیری لوازم پرمصرف خودداری کرده و استفاده از این وسایل را به ساعت های انتهایی شب یا صبح ها منتقل کنند و به این ترتیب هزینه های خود را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق افزود: مردم می توانند از نور روز به جای نور لامپ ها بیشتر استفاده کرده و لامپ های اضافه را به خصوص در این ساعت ها خاموش کنند.

وی استفاده از دورکند کولرهای آبی درساعت اوج مصرف و تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی دمای آسایش را راهکارهای دیگر در مدیریت مصرف در ساعت های اوج مصرف برشمرد.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در دوماه اخیر بی سابقه است.

"محمدحسن متولی زاده " امروز پنجشنبه درششمین مانور فراگیربرق در محل مرکز پایش صنعت برق در جمع خبرنگاران افزود: وقوع خشکسالی و کاهش بارش ها در سال آبی جاری (مهر۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) سبب افزایش مصرف برق طی دو ماه اخیر شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی سبب زودتر وارد مدار شدن چاه های کشاورزی از یک طرف و افزایش دمای هوا سبب زودتر وارد مدار شدن وسایل سرمایشی از طرف دیگر شده که همین عوامل رشد ۲۰ درصدی مصرف برق را رقم زده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید