هشدار صریح رئیس جمهور آمریکا به نتانیاهو

کدخبر: ۴۱۳۶۹۵
جو بایدن در چهارمین تماس تلفنی خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به او درباره پیامدهای بین‌المللی نپذیرفتن آتش‌بس هشدار داده است.
هشدار صریح رئیس جمهور آمریکا به نتانیاهو

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، گزارش‌ها حاکی است «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در چهارمین تماس تلفنی خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز درگیری‌ها به او درباره پیامدهای بین‌المللی نپذیرفتن آتش‌بس هشدار داده است.

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داده بایدن در آن تماس تلفنی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته تداوم عملیات‌های این رژیم در فلسطین افزایش فشارهای بین‌المللی را به همراه خواهد داشت.

این رسانه همچنین به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشته بایدن گفته انتظار دارد به زودی شاهد برقراری آتش‌بس باشد. این مقام آمریکایی مدعی شده بایدن با لحنی «مستقیم، صریح و دوستانه» با نتانیاهو گفت‌وگو کرده است.

نتانیاهو روز گذشته در بیانیه‌ای گفت از بایدن بابت حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود قدردانی می‌کند اما «مصمم است عملیات‌ها در غزه را تا زمان بازگرداندن آرامش ادامه دهد.»

«جو بایدن» جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی را به عنوان «حق اسرائیل» برای دفاع از خودش دانسته و از آن حمایت کرده است. بایدن همچنین چند روز پیش گفته بود از نظر او حملات اسرائیل به غزه نامتناسب نیست.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۲۷ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۶۴ نفر کودک بوده‌اند.

اعتراضات جهانی به اقدامات رژیم صهیونیستی موجب شده شماری از نماینده‌های کنگره آمریکا به دنبال محدود کردن حملات این رژیم به غزه باشند.

پایگاه آکسیوس چند روز پیش هم گزارش داده بود «جو بایدن» در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» به او گفته که دیگر توان مقاومت در برابر فشارهای جهانی را ندارد. آمریکا تا کنون از صدور چند بیانیه شورای امنیت در مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده است.

علاوه بر این، رسانه‌های صهیونیستی در روزهای گذشته گزارش دادند مصر پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و گروه‌های مقاومت ارائه کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید