انتقاد قالیباف از بی‌نظمی ها در قطعی برق

کدخبر: ۴۱۴۲۱۸
یک عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر تا سال ۱۴۱۵ به تولید ۱۰۰ هزار مگاوات برق نرسیم با مشکلات جدی روبرو می شویم.
انتقاد قالیباف از بی‌نظمی ها در قطعی برق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هادی بیگی نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری شفاهی اظهار کرد: کمبود برق یکی از مسائلی است که کمیسیون انرژی طی یک سال گذشته به آن ورود کرده است؛ کمبود برق در کشور نگران کننده بوده و همچون یک بمب ساعتی است که در سال های آینده منفجر می شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: هر سال مصرف برق کشور بیشتر و تولید آن کمتر می شود، به طور مثال میزان تولید برق در سال گذشته، ۵۸ هزار و امسال ۵۷ هزار مگاوات است. کمیسیون انرژی با ورود به این موضوع با مسئولان مختلف صحبت کرده منتها وزارت نیرو می گوید اعتباری برای این کار ندارد. درخواست ما این است که مجموعه سران سه قوه و شورای امنیت ملی با ورود جدی تر، آسیب های اجتماعی و اقتصادی این موضوع را در نظر گیرند.

این نماینده مجلس توضیح داد: اگر تا سال ۱۴۱۵ به تولید ۱۰۰ هزار مگاوات برق نرسیم با مشکلات جدی روبرو می شویم؛ در این باره وزارت نیرو برنامه جدی و اعتباری ندارد پس لازم است که مجلس پیگیری های جدی داشته باشد.

  محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر  گفت: با توجه به اهمیت بحث انرژی، مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ برای سرمایه گذاری در حوزه تولید برق تصمیماتی گرفت که در ۴۰ سال گذشته اتخاذ نشده بود. اخیرا هم وزیر نیرو برای این اقدام از مجلس تشکر کرد لذا ما در مجلس به وظیفه خودمان عمل کردیم و حتما در برنامه ۵ ساله هفتم هم اولویت ما خواهد بود.

وی ادامه داد: منتها در این بین برخی مصارف غیرقانونی وجود دارد که حتما باید وزارت نیرو تدبیری برای آن ها داشته باشد. از رئیس کمیسیون انرژی هم می خواهم که در این باره جلسه ای با حضور وزیر نیرو تشکیل شود تا مسائل خاموشی و جداول خاموشی پیگیری شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمبود برق و مصارف غیر قانونی یک بحث است، ولی بی نظمی در قطع شدن برق غیرقابل پذیرش بوده که باید به آن رسیدگی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید