ادعای فرمانده سنتکام درباره درخواست عربستان علیه ایران

کدخبر: ۴۱۴۵۳۹
ژنرال کِنِت مکنزی مدعی شد که عربستان سعودی همچنان خواهان کمک واشنگتن برای کنترل ایران است.
ادعای فرمانده سنتکام درباره درخواست عربستان علیه ایران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ژنرال کِنِت مکنزی فرمانده نیروهای سنتکام در منطقه در جریان سفر خود به عربستان سعودی مدعی شد که ریاض نگران کاهش حضور آمریکا در منطقه و همچنان خواستار کمک نظامی از سوی واشنگتن برای کنترل ایران است.

 ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد، این ژنرال آمریکایی در ادامه ادعاهای خود بدون اشاره به تاثیر غیرسازنده و ثبات زدای حضور نظامی این کشور در خاورمیانه گفت: از نظر من سعودی ها می خواهند اطمینان یابند که اگر از سوی ایران هدف حمله قرار گرفتند به آنها کمک خواهد شد و در برابر ادامه حملات خواهان کمک هستند.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، این در حالی است که احتمال این که آمریکا تعداد نیروهای خود در منطقه را به منظور هدایت آن‌ها برای مقابله با تهدیدات در شرق آسیا کاهش دهد، وجود دارد. 

دولت بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم اکنون در حال بازبینی وظایف ارتش آمریکا در سراسر جهان در اثنای آنچه تهدیدهای روسیه و چین عنوان کرده است، می باشد.

مکنزی همچنین در ادامه ادعاهای خود گفت که حضور نظامی آمریکا در منطقه مانع تهاجمات ایران علیه عربستان شده و او اعتقاد دارد که آنچه مهم تر است، طیف گسترده توانایی هایی است که آمریکا به عربستان داده است.

وی در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفت: اما به عقیده من حضور نظامی آمریکا در منطقه مانع از حملات نیروهای مورد حمایت ایران نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید