چین شایعه جدید آمریکا درباره شیوع کرونا را رد کرد

کدخبر: ۴۱۴۵۸۸
سخنگوی وزارت امور خارجه چین ابتلای کارکنان آزمایشگاه ویروس شناسی شهر ووهان به نوع جدید ویروس کرونا در سال 2019 را تکذیب کرد.
چین شایعه جدید آمریکا درباره شیوع کرونا را رد کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه، شایعه جدید رسانه‌های آمریکایی درباره انتشار ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر «ووهان» را رد کرد.

اسپوتنیک گزارش داد، روزنامه «وال استریت ژورنال روز گذشته (یکشنبه) مدعی شده بود داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که سه نفر از کارکنان آزمایشگاه شهر ووهان چین درست پیش از شیوع ویروس کرونا، به‌شدت بیمار شده بودند و آن را تأییدی بر ادعای انتشار کووید-۱۹ از این آزمایشگاه دانست.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این ادعا گفت: «موسسه ویروس‌شناسی ووهان ۲۳ مارس امسال (سوم فروردین) بیانیه‌ای صادر کرد و در آن بیان داشت که تا ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ با هیچ موردی از عفونت ناشی ازابتلا به ویروس کرونای جدید مواجه نشده بود».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: «این بیانیه می‌گوید، تا ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (دیروز) هیچ‌کدام از کارکنان به این ویروس مبتلا نشده‌اند. بنابراین انتشار مطالبی درباره بیماری سه نفر از کارکنان موسسه ویروس شناسی چین کاملاً فاقد صحت است».

پیش‌تر نیز تیم تحقیقاتی اعزام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، پس از گذراندن چند هفته در چین و بررسی خاستگاه ویروس کرونا به این نتیجه رسیدند که انتشار این بیماری از آزمایشگاه شهر ووهان «با احتمال بالایی بعید به نظر می‌رسد».

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در جهان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نام آن را «ویروس چینی» گذاشت و این کشور را به انتشار آن متهم کرد.

روز جمعه گروه «حقوق مدنی آمریکایی‌های چینی‌تبار» از ترامپ بابت استفاده از الفاظی نظیر «ویروس چینی»، «آنفلوانزای چینی» و «کونگ فلو» شکایت کرده و دریافت غرامتی ۲۲ میلیون دلاری را خواستار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید