از راز مصاحبه‌های جنجالی فائزه هاشمی تا قطعی برق و رد صلاحیت‌ها

کدخبر: ۴۱۴۶۱۸
مصاحبه فائزه هاشمی، علت خاموشی های چند وقت اخیر و بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری ترند روز شد.
از راز مصاحبه‌های جنجالی فائزه هاشمی تا قطعی برق و رد صلاحیت‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ، فائزه هاشمی همیشه با انتقادهای تند و واکنش های صریح خود نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در صدر آخبار روز  قرار گرفته است.

فائزه هاشمی در مصاحبه اخیر خود با اکو ایران ضمن دفاع تمام‌قد از عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی، به مسائل انتخابات در کشور پرداخت وگفت:شورای نگهبان صراحتا و رسمی کار غیر قانونی انجام می دهد و عملکرد خلاف قانون در گذشته کمتر بوده است.وی درباره ابراهیم رییسی، کاندید انتخابات ریاست جمهوری افزود:رییسی با احمدی نژاد فرقی ندارد.حرف های رییسی نمایشی و سیاستش پوپولیستی است و با واقعیت فاصله دارد.

ایران هرساله و در تابستان با مشکل برق و خاموشی ها مواجه می شود اما امسال  این خاموشی ها خیلی زود تر و در روزهای اول خرداد به سراغ مردم آمده است.

اما علت اصلی این قطعی زود هنگام چیست؟

چند دلیل برای این خاموشی ها را می توان در نظر گرفت: خشکسالی و کاهش ذخیره سدها، کاهش سرمایه گذاری در صنعت برق، صادرات برق به عراق و... اما مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق در این خصوص و با اشاره به اینکه برق مصرفی برای تولید رمزارزها در ایران حدود 2 هزار مگاوات است  گفت: برق مصرفی توسط رمزارزها نزدیک به 50 درصد برق تهران بزرگ است، با این شرایط می توان گفت حدود نیمی از برق مصرفی صرف رمزارزها می شود که عدد بزرگی است.

این خاموشی های مکرر با واکنش مردم همراه شد و با دنبال کردن خبر علت خاموشی برق دنبال  و مقصر اصلی آن بودند.

فرصت زیادی تا رقابت‌های سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌ جمهوری باقی نمانده است و کاندیدا از جناح های مختلف سیاسی پا به عرصه انتخاب گذاشته اند و به صورت رسمی ثبت نام کرده اند.

حالا بعد از ثبت نام مسئله ی مهم و کار دشواری پیش روی شورای نگهبان قرار دارد و آن هم بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابت است. اگرچه حدس و گمان هایی در فضای مجازی و محافل عمومی وخصوصی مردم وجود دارد و هربار شایعه های پخش می شود اما شورا نگهبان کار بررسی صلاحیت‌ داوطلبان شرکت در رقابت‌های سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران را دوشنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز کرده است. براساس قانون انتخابات این شورا حداکثر ۱۰ روز فرصت دارد تا نتایج نهایی را اعلام کند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، شنبه اول خرداد ماه گفته است، نتایج «احراز صلاحیت» نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تا سه روز آینده اعلام خواهد شد.

حالا باید تا فردا منتظر ماند و دید چه کسانی از فیلتراصلی شورای نگهبان رد می شوند و به عنوان کاندیدای اصلی پا به میدان انتخابات ریاست جمهوری ایران می گذارند؟

همچنین در میان اخبار دیگری که با استقبال مردم مواجه شده است می توان به قطعی برق فدراسیون شطرنج، قیمت محصولات پیش فروش ایران خودرو، قیمت گوشی سامسونگ، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، پرونده بابک خرمدین و شوخی جناب خان با لیلا حاتمی اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید