سخنان تازه معاون وزیر بهداشت درباره آمار واقعی فوتی های کرونایی

کدخبر: ۴۱۴۶۷۲
اقتصادنیوز :معاون کل وزارت بهداشت گفت که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت میزان فوتی‌های کرونا ۳ برابر میزان فعلی است.
سخنان تازه معاون وزیر بهداشت درباره آمار واقعی فوتی های کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در تیتر امشب اظهار کرد:سازمان جهانی بهداشت هم اعلام کرد تمام مرگ‌هایی که در کل جهان ثبت شده در مقیاس واقعی حدود ۳ برابر است. به طور مثال اگر ۳/۵ برابر مرگ و میر اعلام شود باید گفت ۱۰/۵ برابر قطعا بوده است.

او گفت:حتی آمار‌هایی که کشور‌های مختلف اعلام می‌کنند، درست نخواهد بود. به طور مثال انگلستان بیمار‌های بیمارستان‌های خود را بخصوص ایالات جمهوری خواه را دقیق اعلام نمی‌کرد.

حریرچی بیان کرد: خوشبختانه با اقداماتی مانند درمان سرپایی و کنترل روزانه بیماران  که هر روزه چک می‌شوند. هوشیاری در تشخیص افرادی که به بیماری کرونا مبتلا نبودند و همین طور خالی نگه داشتن تخت‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از عملیات به جا و درست بود.

او گفت: البته هنوز ۸ استان جنوبی مانند بندرعباس همچنان قرمز و نارنجی است. در برخی استان‌ها روند شیوع ویروس نزولی بوده اما در این ۸ استان حتی روند نزولی هم نداشته اند. البته  در استان‌های جنوب و جنوب شرقی احتمال ورود ویروس هندی وجود دارد.

حریرچی تصریح کرد:روش عمده انتقال ویروس از طریق افراد بوده  است که از شهری به شهری دیگر  با خود بیماری را حمل می کنند.این ویروس توانایی تکثیر و جهش های مختلف را دارد؛ زیرا شاهد مدل های جدیدی از آن در تمام کشورها بودیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید