رئیس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور مطرح کرد:

مجازات زندان در انتظار مخدوش کنندگان پلاک خودرو!

کدخبر: ۴۱۴۷۶۹
سردار کمال هادیانفر ضمن ابراز نگرانی درباره تاثیرات قطعی برق بر وضعیت ترافیکی گفت: در سراسر کشور همکاران ما نسبت به قطعی برق نگران هستند چرا که سبب افزایش تصادف با عابران پیاده می‌شود.
مجازات زندان در انتظار مخدوش کنندگان پلاک خودرو!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا،  این روزها یکی از مشکلات شایع مخدوش کردن پلاک خودروها برای حضور در مناطق اجرای طرح ترافیک یا در زمان محدودیت‌های شبانه است. سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور درباره مجازات مخدوش کنندگان پلاک به خبرنگار برنا گفت: بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی برای مخدوش کنندگان پلاک در بخش تعزیرات از 6 ماه تا یکسال زندان  در نظر گرفته شده است.

او افزود: پلیس در مواجه با فرد خاطی خودرو را متوقف و به مجاری قضائی تحویل و فرد خاطی محاکمه می‌شود. هم اکنون هم تعداد این افراد متخلف در این زمینه در حال افزایش است. شاید برخی از این افراد را پلیس دستگیر نکند اما از طریق دوربین‌ها خودروی خاطی شناسایی و احضار می‌شوند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: فرد خاطی باید جریمه پلاک خود و پلاک مخدوش شده را پرداخت کند و سپس به مراجع قضائی برای اجرای قانون معرفی می‌شوند.

او افزود: بسیاری از افراد این جرم را انجام می‌دهند. در حالی که نسبت به قوانین و مجازات‌های آن آگاه نیستند. برای مثال وقتی فرد بداند که مجازات زندان در انتظارش است این اقدام انجام نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بدون شک وقتی فرد بداند که با مخدوش کردن پلاک از سوی نهادهای قانونی مجرم شناخته می‌شود، طبیعتا به این اقدامات دست نمی‌زنند.

رئیس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور ادامه داد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی بتوان جامعه را نسبت به این امر آگاه کرد. پلیس این مقوله را جرم تلقی می‌کند. پلیس با جریمه 100 یا 200  هزار تومانی نمی‌تواند فرد خاطی را رها کند بلکه وسیله متخلف متوقف و راننده به مراجع قضائی تحویل داده می‌شود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید