مشاور رهبری عنصر تعیین کننده در جنگ های آینده را چه می داند؟

کدخبر: ۴۱۴۸۱۴
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: به نیروی هوافضای سپاه برای استفاده از فن آوری های نوین، خصوصا فن آوری های فضایی و پهپادی خصوصا سامانه های جدیدی که اخیرا رونمایی شده تبریک می گویم، نیروی هوافضای سپاه یک نیروی پیشرو در استفاده از فن آوریهای نوین در راستای ماموریت خود است و فن آوریهای جدید خصوصا حضور در فضا در جنگ های آینده تعیین کننده است.
مشاور رهبری عنصر تعیین کننده در جنگ های آینده را چه می داند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: نیروی هوافضای سپاه در استفاده از فن آوری های جدید مانند فن آوری فضایی پیشرو است.

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به دعوت فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل ستاد این نیرو در جمع پرسنل و فرماندهان این نیرو با موضوع فتح خرمشهر - شکست استراتژی رژیم بعث عراق و پیروزی قاطع ایران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به  تاثیر گذاری نیروی هوافضای سپاه  گفت: فرماندهان  بزرگ  نیروی هوافضای سپاه با قدرت فکری، خردمندی، شجاعت و ایمان ،نیروی هوا فضای سپاه را به عنوان مقتدرترین نیروهای  مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت های دشمن آنچنان به پیشرفت و فن آوریهای جدید رسانده اند که دشمنان را حتی از فکر حمله به ایران باز می دارند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: به نیروی هوافضای سپاه  برای استفاده از فن آوری های نوین پ، خصوصا فن آوری های فضایی و پهپادی  خصوصا سامانه های جدیدی که اخیرا رونمایی شده  تبریک می گویم، نیروی هوافضای سپاه یک نیروی پیشرو در استفاده از فن آوریهای نوین در راستای ماموریت خود است و فن آوریهای جدید خصوصا حضور در فضا  در جنگ های آینده  تعیین کننده است.

سرلشکر صفوی با اشاره به تاریخ جنگ های بشری گفت: تاریخ حلقه اتصال  گذشته به آینده  و چراغی راهنما  برای اهل بصیرت است و خداوند  متعال در چندین سوره و آیات قرآن از تاریخ و سرگذشت  اقوام و ملل و پیامبران و جنگ و صلح یاد فرموده است  و صاحبان عقل و خرد را به عبرت گرفتن   از گذشته و نگاه  درست و مطمئن به آینده راهنمایی می کند.

وی افزود: در طول سه هزار و پانصد ساله  گذشته تاریخ بشری، جنگ یکی از عناصر پایدار تاریخ بشری بوده و تمدن بشری  و شعارهای دموکراسی، صلح و حقوق بشر چیزی از استمرار جنگ ها در دوران معاصر نکاسته است. جنگ صهیونیستها با مردم مظلوم فلسطین وجنگ عربستان با یمن مظلوم، همچنین  هجوم امریکایی ها و اشغال افغانستان و عراق  نشان می دهد  که جنگ یک عنصر زنده است.

اظهارات مشاور رهبری درباره عنصر تعیین کننده در جنگ های آینده

سرلشکر صفوی ادامه داد: قرن بیستم، هم قرن انقلابها بود و هم خون بارترین قرن تاریخ بوده است. در این قرن صد و بیست میلیون نفر  در ۱۳۰ جنگ کشته شده‌اند این تعداد بیشتر از تمام کسانی است که تا قبل از سال ۱۹۰۰ میلادی  در جنگ ها کشته شده اند.

سرلشکر صفوی  در توصیف قواعد جنگ و تاثیر فن آوری های نوین در جنگ ها گفت: بررسی های تاریخی نشان داده است فرماندهی و هدایت جنگ تحت تاثیر یک سری قواعد جامعی به نام اصول جنگ  است .البته این اصول جنگ در قرن معاصر تحت تاثیر پیشرفت فناوری های جدید همانند فناوری های ماهواره ای یا فناوری های پهپادی یا توسعه جنگ افزارهای جدید یا حضور اطلاعاتی و نظامی در  فضای مافوق کروی  و ارتباطات قرار گرفته است.

سرلشکر صفوی در تبیین نقش رهبران  کشورها در به پیروزی رساندن ملت ها و تفاوت های اخلاقی، رفتاری و عملکردی رهبران کشورها  با رهبری انقلاب گفت: حدود ۱۹۵ کشور مستقل در جهان وجود دارد و در این میان خصوصیات رهبران کشورها  با خصوصیات رهبر معظم انقلاب  در علم، حکمت، دوراندیشی، شجاعت، عدالت، رئوف بودن و مهربان بودن  قابل مقایسه نیست. حضرت آقا  نه تنها رهبر ایران است  بلکه  ایشان فرمانده مدافع بلاد اسلامی و  ولی امر مسلمین جهان است و از فلسطین، عراق،سوریه، افغانستان و بلاد اسلامی دفاع می کنند.

وی افزود: امام بزرگوار رحمت الله علیه ۱۰ سال حکومت کردند و جنگ را به پیروزی رساندند. مقام معظم رهبری  نیز  جبهه مقاومت را سامان دادند و جبهه مقاومت را با وجود سردارانی مثل حاج قاسم تقویت کردند؛ ان شاالله خون شهدای مدافع حرم همچون حاج قاسم سلیمانی راه قدس را باز خواهد کرد.

سرلشکر صفوی از هشت اصل  هدف، آفند، تمرکز قوا، صرفه جویی در قوا، رزمایش یا مانور، غافلگیری، تامین، سادگی و  اصل وحدت فرماندهی بعنوان اصول حاکم بر جنگ ها نام برد و افزود: تعریف اصول جنگ عبارت است از حقوق بنیادی حاکم بر اجرای جنگ که کاربرد صحیح آن در اعمال فرماندهی، هدایت و کنترل انجام موفقیت‌آمیز عملیات نظامی از اهمیت حیاتی برخوردار است در این اصول اصل هدف مورد توافق اکثر ارتش ها و نظامی های جهان است و در سایر اصول نظرات متفاوتی هست، ما پاسداران به غیر از این اهداف اصل غافلگیری را جزء اصول خود دانسته و  اصل تمرکز قوا بر نقاط ضعف دشمن را جزء اصول بعدی خود می دانیم.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به پیروزی مردم  فلسطین در برابر ارتش اسرائیل  و روند اضمحلال رژیم صهیونیستی گفت:کل یهودی‌های جهان جمعیتشان حدود بیست میلیون نفر است  که حدود ۶ میلیون از آنها در آمریکا هستند. نرخ رشد جمعیت یهودی‌ها را تا ۲۰۵۰ در نظر بگیریم چه یهودی های بیرون سرزمین های اشغالی و چه یهودی های داخل آن، رشد جمعیت مسلمان ها را نیز محاسبه کنید. تا سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان از هفت و نیم میلیارد نفر فعلی به حدود ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر خواهد رسید تا آن زمان جمعیت مسلمان ها به حدود ۲ میلیارد نفر خواهد رسید، دو میلیاردی که اگر یک سطل آب به سمت رژیم صهیونیستی بریزند، این رژیم از بین می رود. در سرزمین‌های اشغالی نرخ رشد مسلمانان بیشتر است در حالی که نرخ رشد صهیونیست‌ها با وجود مهاجرت ها زیر ۲ درصد است یهودی ها هم نرخ رشد کمتری دارند و هم مهاجرت معکوس برای آنها شروع شده  و به احتمال زیاد تا ۲۵ سال آینده جمعیت اکثریت را مسلمانان دارند.

سرلشکر صفوی افزود: جنگ اخیر نشان داد که  فلسطین اشغالی برای آنها جای امن نیست و همچنین اختلافات شدید در بین جمعیت های متفاوتی که از آفریقا و آسیا و اروپا و آمریکا آمده اند و این سرزمین را اشغال کرده اند، وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: با مقایسه این دو جمعیت تا سال  ۲۰۵۰ فرموده و پیش بینی حضرت آقا را واقع بینانه می بینید که رژیم صهیونیسیتی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید