دیلی کالر خبر داد؛

پنتاگون به دنبال مجوز بایدن برای حمله به عراق

کدخبر: ۴۱۵۴۶۰
برخی منابع خبری مدعی هستند که پنتاگون به دنبال مجوز رئیس جمهور آمریکا برای اقدام علیه گروه‌های مقاومت عراقی است.
پنتاگون به دنبال مجوز بایدن برای حمله به عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه آمریکایی «دیلی کالر» به نقل از منابع آگاه مدعی شده که پنتاگون درصدد دریافت مجوز جو بایدن برای حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق است.

یکی از این منابع آگاه ادعا می‌کند که دولت آمریکا در حال بررسی گزینه‌ها برای پاسخ دادن به حملات راکتی اخیر علیه نظامیان این کشور در عراق است.

به نوشته دیلی کالر، اگرچه در حال حاضر پنتاگون اختیار انجام حملات نظامی در عراق را دارد، اما هرگونه اقدامی باید با مجوز رئیس جمهور آمریکا انجام شود.

گفته می‌شود که گزینه‌های پنتاگون و برنامه ریزی برای اجرای حملات در شورای امنیت ملی آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیلی کالر به نقل از منابع خود مدعی است که پنتاگون به زودی درصدد دریافت مجوز بایدن برای انجام این حملات در عراق خواهد بود.

بعد از به شهادت رسیدن سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در خاک عراق به دست نظامیان تروریست آمریکا، پارلمان عراق خروج نظامیان آمریکا را از خاک این کشور تصویب کرد. با این حال آمریکا با بی‌توجهی به این قانون همچنان در عراق باقی مانده است و به خواست مردم و دولت عراق بی‌اعتنایی می‌کند.

حمله به کاروان‌ها و پایگاه های نظامیان آمریکایی در عراق طی چند ماه گذشته افزایش یافته و نیرو‌های عراقی مهم‌ترین علت آن را به اتمام رسیدن زمان حضور این نیرو‌ها در عراق می‌دانند و خواستار تسریع در اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های بیگانه از سراسر اراضی عراق از سوی دولت هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید