در کلاب هاوس مطرح شد؛

حملات تند همتی به سعید جلیلی /اولین دستور کار من رفع تحریم خواهد بود/وارد رقابت پنج به یک شده ام

کدخبر: ۴۱۵۷۴۱
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فکر می‌کنم یک رئیس جمهور اقتصاددان می‌تواند راهگشا باشد و با بینش اقتصادی اش قدم‌های جدی بردارد.
حملات تند همتی به سعید جلیلی /اولین دستور کار من رفع تحریم خواهد بود/وارد رقابت پنج به یک شده ام

به گزارش  اقتصادنیوز، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه شنبه (هشتم خرداد) با حضور در کلاب هاوس با تاکید بر اینکه جایگاه اقتصادی که داریم در شان این مردم عزیز نیست، اظهار کرد: من به این دلیل وارد شدم، چون فکر می‌کنم طی سه دهه گذشته که مشکلاتمان زیاد شده سیاست بر اقتصاد سوار بوده تلاش من بر عکس این است. من فکر می‌کنم یک رئیس جمهور اقتصاددان می‌تواند راهگشا باشد و با بینش اقتصادی اش قدم‌های جدی بردارد.

وی افزود: من یک اقتصاددان هستم. من به اقتصاد دولتی اعتقادی ندارم، من معتقد هستم دولتی باید باشد که کالای عمومی را تهیه کند. دولت باید نقشش سرمایه گذاری در زیر ساخت‌ها باشد. طرفدار کوچک کردن دولت هستم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:اینکه تعدیل را چه قدر قبول دارم این است که با عجله ایجاد شد و تورم سنگینی به کشور وارد کرد. باید با برنامه اجرا می‌شد.

بخش هایی از اظهارات همتی را بخوانید؛

*مگر fatf چیست که نمی گذارند تصویب شد، دو سال معطل کرده اند؛ دیگه دارم خفه می شوم از دست اینها؛ همین آقایانند که بانی وضع موجودند.

*بانی وضع موجود کسانی هستند که مدعی دولت سایه هستند، اینها و نهادهای دیگر در وضعیت امروز کشور شریک هستند، معطل کردن FATF اگر آسیب به کشور نیست پس چیست؟

*من وارد رقابت پنج به یک شده ام

*ظریف وطن پرست و هوشمند است.

*درباره روابط با دنیا و بحث تحریم ها من در شعار انتخاباتی هم گفته ام ما دنبال "تعامل از خانه تا جهان" هستیم. هم در داخل باید تعامل کنیم و هم خارج.

 *حتما باید تحریم ها را رفع کنیم و با تعامل در داخل بحث رفع تحریم های خارجی را پیگیری می کنیم. تحریم باید رفع بشود. 

 *اولین دستور کار من رفع تحریم خواهد بود. البته الان هم خبرهایی که می رسد از مذاکرات امیدوارم پیش از آن و در همین دولت مشکل تحریم حل شود ولی اگر حل نشود حتما هم رفع تحریم ها و هم تصویب FATF را پیگیری می کنیم.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید