این موشک پدافند هوایی آمریکا را شکست داد

کدخبر: ۴۱۵۸۱۵
آمریکا در رهگیری و انهدام یک موشک شکست خورد.
این موشک پدافند هوایی آمریکا را شکست داد

به گزارش اقتصادنیوز به جماران، آزمایش رهگیری و انهدام موشک Standard Missile 6 سیستم پدافند هوایی آمریکا با شکست روبرو شد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا در روز 29 ماه مه دست به آزمایش موشکی زد. دو موشک SM-۶ از ناو «آگیس» برای رهگیری موشک بالستیک برد متوسط شلیک شده است. اما رهگیری شکست خورد.

هدف از این آزمایش نشان دادن قابلیت آگیس در شناسایی، ردیابی، تقابل و رهگیری یک موشک بالستیک برد متوسط بود.

در اعلامیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: «هم‌ اکنون مقامات آمریکایی بررسی علت شکست آزمایش موشکی را آغاز کرده اند. آنها در حال مطالعه و تجزیه و تحلیل نتایج هستند تا به دلیل احتمالی بروز این مسأله پی ببرند.»

این بیانیه به محل برگزاری این آزمایش اشاره نکرده است.

آژانس دفاع موشکی دریایی و نیروی دریایی آمریکا، سیستم دفاع ضد موشکی SM-6 را خریداری می کند که بر اساس سیستم « اس ام -2» ساخته شده است. از این سیستم می توان به شکل سامانه پدافند هوایی نیز استفاده کرد.

گفتنی است، آژانس دفاع موشکی آمریکا که تحت نظارت وزارت دفاع (پنتاگون) فعالیت می‌کند، به طور مرتب آزمایش‌های پدافند موشکی را اجرا می‌کند. این نهاد دفاعی پیش از این با استفاده از موشک‌های اس ام -۶ عملیات‌های رهگیری آزمایشی متعددی را اجرا کرده است.

چندی قبل نیز رسانه ها از شکست آزمایش موشک ابرفراصوت نیروی هوایی آمریکا خبر دادند و نوشتند شلیک یک موشک ابرفراصوت آمریکا ناموفق بود. قرار بود این موشک از یک فروند هواپیمای بمب افکن بی-52 استراتوفورترس شلیک شود.

اولین آزمایش شلیک موشک ابرفراصوت آمریکا حین پرواز با شکست روبرو شد. این موشک ای جی ام -183 نام داشت و دلیل شکست آن نقص فنی در هواپیمای بمب افکن بوده است. این آزمایش ناموفق موشکی در تاسیسات آزمایش موشکی آمریکا در اقیانوس آرام نزدیک سواحل کالیفرنیای جنوبی انجام شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید