هیات دولت عصر امروز تشکیل جلسه داد

همتی رسما برکنار شد /تفویض اختیارات رئیس‌کل بانک مرکزی به کمیجانی

کدخبر: ۴۱۵۹۳۹
اقتصادنیوز: هیات وزیران با توجه به ورود عبدالناصر همتی به عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که مانع از حضور کافی وی در بانک مرکزی و ایفای وظایف و مسئولیت‌های خطیر رییس کل در حوزه‌های حساس پول و ارز می‌شود، با خاتمه مسئولیت وی در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.
همتی رسما برکنار شد /تفویض اختیارات رئیس‌کل بانک مرکزی به کمیجانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، اکبرکمیجانی قائم مقام بانک مرکزی از این پس و مطابق قانون، تمامی وظایف و اختیارات رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده خواهد داشت.

هیات وزیران همچنین از خدمات و زحمات عبدالناصر همتی در طول دوران تصدی ریاست وی بر بانک مرکزی قدردانی کرد.

با توجه به خبر مخابره شده توسط پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، به نظر می‌رسد که هنوز هیات دولت برای انتخاب سرپرست جدید ریاست‌کل بانک مرکزی به نتیجه نرسیده است و احتمال دارد در کنار کمیجانی با چهره‌های دیگری نیز برای این سمت مذاکره شود.

MJ5aZSVtK9vo

اکبر کمیجانی، که امروز با تصویب هیات دولت به عنوان جانشین همتی برگزیده شده است، پیش از این سمت معاونت وقائم‌مقامی همتی در بانک مرکزی را بر عهده داشت.

او مدرک کارشناسی اقتصاد تعاون خود را از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد ودکتری خود  با گرایش اقتصاد پولی را از دانشگاه ویسکانسین  آمریکا اخذ کرده است.

از سوابق اجرایی او می‌توان به عضویت در هیات مدیره بانک خاورمیانه  - از آبان 1391 تا شهریور 1392، معاونت اقتصادی بانک مرکزی  ایران - ازخرداد1377 تا آبان 1386، و... اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید