مذاکرات وین به مرحله سخت رسید

تردید عراقچی درباره توافق؛احتمال تمدید مذاکرات جدی شد

کدخبر: ۴۱۶۱۶۷
اقتصادنیوز: سید عباس عراقچی رئیس تیم مذاکره کننده ایران گفت: مسیر بسیار خوبی تا الان طی شده است. اما اینکه ما در این دور از مذاکرات بتوانیم به جمع‌بندی برسیم شخصاً مطمئن نیستم. شاید لازم باشد یک بار دیگر برای مشورت‌های بیشتر، هیئت‌ها به کشورهای خود مراجعه کنند
تردید عراقچی درباره توافق؛احتمال تمدید مذاکرات جدی شد

به گزارش اقتصادنیوز سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در گفتگویی گفت: تقریباً یک هفته است که مذاکرات را دنبال می‌کنیم. مذاکرات، پیچیدگی‌های زیادی دارد و ما به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم. فکر می‌کنیم که پیشرفت خوبی تا الان داشتیم و مسیر خوبی را طی کرده‌ایم.

رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی در وین گفت: در نقطه‌ای هستیم که اختلافات بارزی وجود دارد که به آنها پرداخته می‌شود. متن‌هایی تهیه شده و مقدار زیادی از آن آماده است اما موارد اختلافی کماکان در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در جلسات فشرده که این روزها برگزار کردیم و امروز نیز جلسه‌ای سه جانبه با روسیه و چین داشتم، هماهنگی بسیار خوبی بین سه کشور وجود دارد. یک جلسه نیز با سه کشور اروپایی داشتیم. جلسات کارشناسی نیز به همین ترتیب ادامه دارد.

عراقچی تصریح کرد: به‌نظر من مسیر بسیار خوبی تا الان طی شده است. اما اینکه ما در این دور از مذاکرات بتوانیم به جمع‌بندی برسیم را شخصاً مطمئن نیستم. اما ممکن است لازم باشد یک بار دیگر برای مشورت‌های بیشتر، هیئت‌ها به کشورهای خود مراجعه کنند. هنوز در این مورد تصمیم قطعی گرفته نشده است؛ لذا ظرف دو و سه روز آینده کار را ادامه خواهیم داد و بعد از آن به جمع‌بندی خواهیم رسید که چگونه رفتار کنیم. ولی شخصاً مطمئن نیستم که در این دور، مذاکرات به پایان برسد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: روند کاری مذاکرات به این شکل بوده است که با یک جلسه کمیسیون مشترک شروع کنیم و با یک جلسه کمیسیون مشترک جمع‌بندی و به پایان برسانیم. اما مباحث اصلی در جلسات دوجانبه و چندجانبه صورت می‌گیرد. طبیعتاً اگر قرار باشد در این دور، مذاکرات خاتمه داده شود، یک جلسه کمیسیون مشترک انجام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید