آماری جدید از تلفات جنگ سوریه

کدخبر: ۴۱۶۳۴۴
​اقتصادنیوز: بر اساس یک برآورد جدید یک دهه جنگ در سوریه حدودا نیم میلیون کشته بر جای گذاشته است.
آماری جدید از تلفات جنگ سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نهاد موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان و مستقر در انگلیس اعلام کرد جنگ در سوریه از زمان آغاز شدن در سال ۲۰۱۱ تا کنون جان ۴۹۴۴۳۸ تن را گرفته است.

این در حالی است که بر اساس برآورد قبلی این گروه در ماه مارس سال جاری میلادی این تعداد کشته‌ها کمی بیش از ۳۸۸۰۰۰ تن بود.

دیده بان حقوق بشر سوریه حالا در پی چند ماه مستندسازی تحت حمایت شبکه منابعش در عرصه میدانی، تعداد کشته‌های جنگ در سوریه را به میزان ۱۰۵۰۱۵ تن افزایش داده است.

رامی عبدالرحمان، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اشاره رقم اضافه شده جدید گفت: اکثریت عمده این کشته‌ها بین پایان ۲۰۱۲ و نوامبر ۲۰۱۵ رخ داده‌اند.

طبق گفته این گروه، از این تلفاتی که جدیدا تایید شده، بیش از ۴۲۰۰۰ تن غیرنظامی هستند.

عبدالرحمان اظهار کرد، توقف یافتن درگیری‌ها به سازمان او اجازه داده درباره گزارشات مرگی که از بابت کمبود مستندسازی در آمار کلی لحاظ نشده بودند، تحقیق کند.

او گفت: این به ما یک فرصت داد تا به مستند سازی ده‌ها هزار پرونده که درباره آنها کمبود مدارک داشتیم، بپردازیم.

ارقام جدید منتشر شده از سوی دیده بان حقوق بشر سوریه سبب می‌شود که مجموع تلفات غیرنظامیان در جنگ سوریه به ۱۵۹۷۷۴ تن برسد.

بر اساس گزارش این گروه، ۱۶۸۳۲۶ مورد کشته نیز مربوط به سربازان سوری و شبه نظامیان هم‌پیمان با آنها است و بیش از نیمی از این شمارش تلفات مربوط به سربازان است.

جنگ سوریه تا کنون به کشته شدن ۶۸۳۹۳ شبه نظامی انجامیده که اکثرا از اعضای گروه تروریستی داعش یا سازمانهای مرتبط با القاعده بوده‌اند  و به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه این جنگ باعث کشته شدن ۷۹۸۴۴ "شورشی" نیز شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید