ازدواج پنهانی بوریس جانسون

رابطه پرسروصدا، بی‌سروصدا رسمی شد

کدخبر: ۴۱۶۴۰۴
اقتصادنیوز؛ رابطه جنجالی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و نامزدش، کری سیموندز، روز شنبه در کلیسای جامع کاتولیک رومی اصلی لندن «در نهایت پنهان‌کاری» رسمیت یافت.
رابطه پرسروصدا، بی‌سروصدا رسمی شد

به گزارش اقتصادنیوز؛ همین هفته پیش چندین روزنامه انگلیسی گزارش دادند که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و نامزدش، کری سیموندز، کارت های جشن عروسی‌شان در ژولای 2022 را برای دوستانشان ارسال کردند. اما روز شنبه، آقای جانسون و خانم سایموندز در یک مراسم محرمانه در کلیسای جامع وست مینستر لندن ازدواج کردند.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، سخنگوی دفتر نخست وزیری یک روز بعد تأیید کرد: «نخست وزیر و خانم سیموندز دیروز بعد از ظهر در یک مراسم کوچک در کلیسای جامع وست مینستر ازدواج کردند. این زوج تابستان سال آینده عروسی خود را با خانواده و دوستان جشن می‌گیرند». و این یک چرخش دراماتیک ویژه در رابطه‌ای بود که از همان ابتدا به روشی دیوانه‌وار آغاز و آشکار شده بود.

آقای جانسون 56 ساله در سال 2019 پیش از اینکه طلاق از همسر دومش، مارینا ویلر، کامل شود  به همراه خانم سیموندز به اقامتگاه رسمی خود در داونینگ استریت نقل مکان کردند. خانم سیموندز بهار سال گذشته و تنها چند هفته پس از آنکه آقای جانسون از یک نبرد تقریباً مرگبار با ویروس کووید-۱۹ جان سالم به در برد، پسرش ویلفرد را به دنیا آورد.

بوریس جانسون

این سومین ازدواج آقای جانسون و اولین آن برای خانم سایموندز 33 ساله است که اخیراً به دلیل نقش وی در بازسازی گران قیمت مکان‌های رسمی نخست وزیری در خیابان داونینگ ، که در ابتدا توسط یک اهدا کننده مالی حزب محافظه کار تأمین می شد، مورد بازخواست قرار گرفت.

بر اساس گزارش روزنامه سان که اولین بار عصر شنبه از این رویداد خبر داد، ازدواج آن‌ها بعد از ظهر شنبه در کلیسای جامع کاتولیک رومی لندن –به فاصله کمتر از یک مایل از خیابان دهم داونینگ- در محرمانگی شدید صورت گرفت بطوریکه پیش از مراسم حتی به دستیاران نزدیک آقای جانسون گفته نشده بود. بر اساس گزارش سان، حدود ساعت 1:30 بعد از ظهر، کلیسا به طور ناگهانی از بازدید‌کنندگان پاک شد و آقای جانسون و خانم سایموندز را در یک لیموزین بالا بردند.

مطابق با محدودیت های ویروس کرونا ، فقط 30 مهمان در کلیسای سبک بیزانس اجازه حضور داشتند  از جمله پدر آقای جانسون، استنلی. همه آنها نیز در یک مدت کوتاه دعوت شده بودند. به گزارش روزنامه سان، خانم سایموندز لباس سفید بلندی به تن داشت اما روسری توری بر سر نداشت. پسر یک ساله این زوج در میان شاهدان بود.

گرچه این عروسی تا روز یکشنبه توسط دفتر نخست‌وزیری تأیید نشده بود، اما از عصر شنبه گزارش های خبری و تبریک چهره های سیاسی شروع شد، از جمله آرلین فوستر ، وزیر اول ایرلند شمالی که در توییتر نوشت: «تبریک بزرگ به بوریس جانسون و کری سایموندز برای ازدواج امروزشان».

بوریس جانسون

از زمان ازدواج دوم لرد لیورپول با مری چستر در سال 1822، آقای جانسون اولین نخست وزیر انگلیس است که در دوران مسئولیت خود ازدواج کرد. اما چیزهای زیادی در مورد روابط آقای جانسون و خانم سایموندز وجود دارد که با استانداردهای نسبتاً متعارف داونینگ استریت ناسازگار به نظر می رسد.

آقای جانسون که توسط مادرش به عنوان یک کاتولیک غسل تعمید یافته، در مدرسه شبانه روزی به آیین انگلیکن روی می‌آورد. وی در حالی که در تأهل با همسر دوم خود، مارینا ویلر، که خود دارای چهار فرزند است، بود، با خانم سیموندز کاتولیک که یک مشاور روابط عمومی سابق در حزب محافظه‌کار است، آشنا شد.

آقای جانسون هرگز به طور علنی تعداد فرزندان خود را اعلام یا تأیید نکرده است. وی و خانم سیموندز فوریه 2020، یک ماه پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، ضمن اعلام نامزدی، فاش کردند که وی باردار است. خانم سیموندز، که در یک گروه حقوق حیوانات کار می کند، اخیراً، به دلیل بازسازی پرهزینه آپارتمان مشترک خود و آقای جانسون در خیابان 11 داونینگ به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. یکی از اهداکنندگان حزب محافظه کار، دیوید براونلو، هزینه برخی از کارها را پرداخت کرد و بودجه ایالتی ۳۰ هزار پوند یا ۴۲ هزار و ۵۷۰ دلار را که برای تغییر دکوراسیون آپارتمان در نظر گرفته بود، تکمیل کرد.

آقای جانسون گفت وقتی هزینه ساخت و ساز را به او گفتند ]ود آن را متقبل شده است. روز جمعه نیز یک مشاور اخلاقی مستقل منصوب شده توسط دولت اعلام کرد که آقای جانسون "در انجام عملیات مرمت و بازسازی آپارتمان" "نابخردانه" عمل کرده اما قانون رفتاری وزیر را نقض نکرده است.

بوریس جانسون

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید