جزئیات جدید از آتش گرفتن ناو ارتش

کدخبر: ۴۱۶۷۱۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک در سواحل جاسک ۳۳ مصدوم داشته است.
جزئیات جدید از آتش گرفتن ناو ارتش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی رئوفی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران، بیان داشت: روز گذشته ناو لجستیکی آموزشی خارک که در حال انجام یک ماموریت آموزشی با حدود ۴۰۰ نفر از خدمه و دانشجویان بود در نزدیکی آب‌های بین المللی و در آب‌های داخلی دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: این ناو ساعت ۱۱ روز گذشته دچار حریق شد و به سرعت نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند و با اقدام به موقع و سرعت عمل توانستند جان همه خدمه و دانشجویان را نجات دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: دانشجویان و خدمه ناو به جاسک منتقل شدند و حادثه تلفات جانی نداشت و تنها ۲۰ نفر دچار مصدومیت جزئی و سوختگی سطحی شدند.

رئوفی عنوان کرد: این کشتی یکی از پیشرفته‌ترین شناورهای نظامیان ایران است و گاهی ناو هلیکوپتربر هم نامیده می‌شد.

وی ادامه داد: ناو خارک پس از ناو بندر مکران دومین ناو بزرگ خاورمیانه است و با سیستم بخار آب حرکت می‌کند، برق آن از طریق ژنراتورهای با توان ۵۰۰ کیلو وات تامین می‌شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این ناو می‌توانست برق شهری مثل بندرعباس را با ژنراتورهای خود تامین کند به‌طوری که با در مدار گرفتن تمام ژنراتورها و سیستم بخار می‌توانست تولید برق ۶۰۰۰ کیلوات ساعت برسد، بخش زیادی از تجهیزات خارک طی سالیان اخیر توسط مهندسین نداجا بومی سازی و اورهال شده بود.

رئوفی ادامه داد: آتش‌سوزی ناو خارک از موتور خانه آغاز شده بود که نیروها با یدکش و بالگرد از محل حادثه به ساحل منتقل شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک در سواحل جاسک ۳۳ مصدوم داشته است. ۲۳ نفر از آنان به بیمارستان‌های بندرعباس اعزام شده‌اند و ۱۰ نفر نیز به طور سرپایی درمان شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید