شورای نگهبان در شوک بیانات رهبر انقلاب/ صحنه انتخابات عوض می شود؟

کدخبر: ۴۱۶۹۲۱
فرمایشات مهم رهبر انقلاب درباره ردصلاحیت های شورای نگهبان، در کلاب هاوس خبرآنلاین به بحث گذاشته شد.
شورای نگهبان در شوک بیانات رهبر انقلاب/ صحنه انتخابات عوض می شود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، پس از سخنان رهبر انقلاب درباره ردصلاحیت شدگان خبرآنلاین کلاب هاوسی با  موضوع «بررسی بیانات رهبر انقلاب، صحنه انتخابات عوض می شود؟» برگزار کرد. 

رهبری با نگاهی که رای مردم را تزئینی می داند مخالفند 

محمدعلی آهنگران در این کلاب هاوس گفت: «سخنان امروز ایشان نشان داد اساس جمهوری اسلامی بر پایه نظر مردم است. نکته دوم پذیرش برخی دلخوری ها از ناکارامدی های نظام است و راه پذیرش این دلخوریها را رای دادن و آمدن پای صندوق دانستند. این نشانه بلوغ یک نظام سیاسی است که نارضایتی ها را بپذیرد و به فکر چاره بیفتد.مطلب سوم این که سخنرانی امروز یکی از اصلاح طلبانه ترین سخنانی است که یک رهبر می تواند بیان کند. شورای نگهبان در هر دوره ای از نگهبان عملکرد مورد انتقادی داشته است. سخنان امروز اینکه مقام معظم رهبری شیوه و روش شورای نگهبان را به ضرر نظام می دانند. » 

او همچنین گفت: نکته آخر هم اشاره ایشان به گزارشهای خلاف واقع نهادهای اطلاعاتی است. این هم از فرازهای سخنان ایشان است. دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اختیاراتی دارند ولی کنترل کردن این اختیارات و گزارشهای خلاف واقع و اعاده حیثیت به نظر می آید سرفصل مهمی است و فتح بابی است که اساسا ما به نظام اطلاعاتی خود باید بازنگری کنیم. گزارشهایی که از نهادهای اطلاعاتی به شورای نگهبان می آید و احساس می کند این گزارشها درست است و بدون بازیابی آن را مبنای عمل کند، این شیوه باید از عملکرد شورای نگهبان و برخی دستگاه های اطلاعاتی برداشته شود. به نظر می رسد این سخنان نه فقط این انتخابات و هم انتخاباتهای آینده و هم برخی روشهایی که دستگاه های اطلاعاتی برای برخی گزارشها دارند و برخی تاثیراتی که این گزارشها برای آینده سیاسی برخی افراد دارد تغییر می کند.

همه در شوک فرمایشات رهبر انقلاب

لاسجردی عضو شورای سردبیری خبرآنلاین نیز در این کلاب هاوس گفت: الان همه در شوک فرمایشات رهبر انقلاب هستند و انتقاداتی که به عملکرد شورای نگهبان می شد، نقطه ارجاع به رهبر انقلاب بود. اصل این موضوع که بلوغ سیستم و نظام در رغبت به اصلاح خود بسیار بهجت انگیز است. درباره مشارکت مردم در انتخابات همیشه یکی از دغدغه های مردم بوده است. قابلیت سیستم به پذیرش خطاهای خود است. کسانی که به ولایت فقیه ایراد می گرفتند الان می توانند به عنوان یک نقطه قوت نظام اسلامی از ورود ولایت فقیه نگاه کنند. توان و هنر بازسازی اطلاعات هم مسئله مهم دیگری است. شورای نگهبان نهاد فراقوه ای است و می تواند به عملکرد خود نگاه کند. ممکن است مجموعه داده ها موجب خلل در تصمیمات شود و این که رهبر انقلاب که در شورای نگهبان نفوذ دارد تلاش برای اصلاح این رویه دارد. این اصلاحیه می تواند بخشی از ایرادات شورای نگهبان را حل کند که مورد نیاز جامعه است. نکته آخر هم این که سیستم های نظارتی ما به ویژه در مباحث انتخابات و مسایل کلیدی جامعه بعضا دارای خلا یا مشکلات و فواصلی هستند که باید حل شود و ورود رهبر انقلاب ناظر بر این است که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی باید عملکرد خود را اصلاح کنند هم مهم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید