سعید جلیلی تعارفات سیاسی را کنار گذاشت

کدخبر: ۴۱۷۱۷۶
اقتصادنیوز :سعید جلیلی گفت: رئیس‌جمهور باید به موقع تصمیم بگیرد و تصمیمش اجرایی شود. برخی مشکلات ما، ساختاری نیستند، بلکه مربوط به فرهنگ سیاسی کشور است و مربوط به این جناح و آن جناح هم نیست.
سعید جلیلی تعارفات سیاسی را کنار گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سعید جلیلی در بخش جمع‌بندی سخنان خود گفت:موضوع اصلی این جلسه این است که نقش و هنر رئیس‌جمهور این است که چگونه می‌تواند برنامه‌های خود را به نتیجه برساند، سوال این است که چه تضمینی وجود دارد که رئیس جمهور برنامه‌های خود را به نتیجه می‌رساند؟

رئیس‌جمهور باید بگوید برنامه‌اش چه نتیجه‌ای دارد؟ هشت سال پیش اینجا مطالبی مطرح شد اما کدامش انجام شد؟ کدام تحریم‌ها برداشته شد و دلار چند برابر شد؟

 ما می‌گوییم سال اول ۱۰۰ هزار، سال دوم ۱۲۶ هزار و سال چهارم ۲۵۳ هزار شغل ایجاد می‌کنیم که اینها قابل ارزیابی است.

 رئیس‌جمهور باید به موقع تصمیم بگیرد و تصمیمش اجرایی شود. برخی مشکلات ما، ساختاری نیستند، بلکه مربوط به فرهنگ سیاسی کشور است و مربوط به این جناح و آن جناح هم نیست. باید بگوییم فرهنگ سیاسی غلط را چگونه کنار می‌گذاریم. به طور مثال کار با نمایش به نتیجه نمی‌رسد بلکه به کار واقعی نیاز داریم. به قول شهید حاج قاسم سلیمانی اگر آب را ول کنیم معلوم نیست به پای درخت برسد، بلکه باید مسیر آب را دنبال کرد. نمی‌شود فقط کشور را با بخشنامه اداره کرد.

 می‌توان به بهترین شکل از ماشین دولت استفاده کرد، تعارفات سیاسی و جناحی مانع کار رئیس‌جمهور می‌شود. اینها را باید اصلاح کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید