وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد:

نوع هندی کرونا ۴۰ درصد مسری‌تر از انواع

کدخبر: ۴۱۷۳۱۶
مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد سویه دلتا که اجرای طرح رفع محدودیت‌های بهداشتی در انگلیس را به خطر انداخته، چهل درصد مسری‌تر از سویه آلفا است.
نوع هندی کرونا ۴۰ درصد مسری‌تر از انواع
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد سویه دلتا که اجرای طرح رفع محدودیت‌های بهداشتی در انگلیس را به خطر انداخته، چهل درصد مسری‌تر از سویه آلفا است که تا کنون شیوع بیشتری در کشور داشته است.
وزیر بهداشت انگلیس در گفتگو با شبکه بی بی سی با استناد به نتایج تحقیقات یک گروه از دانشمندان که به دولت انگلیس در مقابله با همه گیری کرونا مشاوره می‌دهند، تاکید کرد: دقیق تری ارزیابی‌هایی که درباره شیوع سویه‌های جدید ویروس انجام داده ایم این است که سویه دلتا حدود ۴۰ درصد مسری‌تر از دیگر سویه‌ها از جمله آلفا است. 
مت هانکوک تصریح کرد با این که در روز‌های اخیر شمار موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در انگلیس افزایش یافته و تعداد روزانه مبتلایان جدید به پنج هزار و حتی شش هزار هم رسیده است، موارد بستری شدن‌ها این کشور ثابت مانده است. هانکوک افزود بیشتر بیماران کرونایی که کارشان به بیمارستان و بستری شدن کشیده می‌شود، خود را واکسینه نکرده اند.
انگلیس در میان کشور‌های اروپایی بیشترین لطمه را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده و نزدیک به یکصد و بیست و هشت هزار انگلیسی به علت ابتلا به این بیماری جان باخته اند. بیش از بیست و هفت میلیون انگلیسی دو دوز واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده اند.
با این حال ظهور سویه دلتا که اولین بار آوریل گذشته در هند مشاهده شد و اکنون سویه غالب در انگلیس محسوب می‌شود، طرح رفع قرنطینه در این کشور را که برای بیست و یکم ژوئن پیش بینی شده، به خطر انداخته است.
به گفته وزیر بهداشت انگلیس تا بیست و یکم ژوئن حدود سه پنجم جمعیت بزرگسال انگلیس به طور کامل واکسینه خواهند شد. در حال حاضر ۵۲ درصد جمعیت این کشور واکسینه شده است.
طبق اعلام برخی مطبوعات انگلیس، دولت بوریس جانسون قصد دارد آغاز اجرای طرح رفع قرنطینه را دو هفته به تعویق بیندازد. دولت انگلیس چهاردهم ژوئن در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید