خواص این نوع چای برای مقابل با کرونا

کدخبر: ۴۱۷۴۳۶
پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که شاید بتوان با کمک یکی از ترکیبات چای سبز، با کووید-۱۹ مقابله کرد.
خواص این نوع چای برای مقابل با کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از نیوزوایز ، پژوهشگران "دانشگاه سوانزی"(Swansea University) انگلستان در حال بررسی نحوه استفاده از چای سبز برای تولید دارویی هستند که می‌تواند با کووید-۱۹ مقابله کند.

دکتر "سورش موهندکومار"(Suresh Mohankumar)، سرپرست این پژوهش گفت: داروخانه طبیعت همیشه گنجینه‌ای از داروهای جدید است و این سوال برای ما پیش آمد که آیا این ترکیبات می‌توانند به ما در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ کمک کنند.

وی افزود: ما با استفاده از یک برنامه رایانه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی، به بررسی و طبقه‌بندی ترکیبات طبیعی پرداختیم که می‌دانیم می‌توانند در برابر سایر انواع کروناویروس فعال شوند. یافته‌های ما نشان داد که یکی از ترکیبات موجود در چای سبز می‌تواند به مقابله با کروناویروس عامل کووید-۱۹ بپردازد.

موهندکومار تاکید کرد که این پژوهش هنوز در روزهای ابتدایی خود به سر می‌برد و فاصله زیادی با کاربرد بالینی دارد.

وی افزود: ترکیبی که مدل ما پیش‌بینی می‌کند بتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد، "Gallocatechin" است که در چای سبز وجود دارد و قابل دسترسی و مقرون به صرفه است. هنوز باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد تا مشخص شود که این ترکیب از نظر بالینی برای پیشگیری و درمان کووید-۱۹ موثر و ایمن است یا خیر. این هنوز یک مرحله مقدماتی است اما شاید بتواند به مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ کمک کند.

موهندکومار اضافه کرد: اکنون مشتاقانه منتظرم تا بفهمم که چگونه می‌توان این پژوهش را توسعه داد. اکنون باید پژوهش‌های بالینی بیشتری صورت بگیرند و ما از همکاران برای مشارکت در این زمینه استقبال می‌کنیم.

این پژوهش، در مجله "RSC Advances" به چاپ رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید