هشدار جدی بایدن به بوریس جانسون

کدخبر: ۴۱۷۶۴۲
جو بایدن گفت انگلیس باید هر چه سریعتر در نشست اعضای گروه ۷ که این هفته برگزار می‌شود در مورد آینده ایرلند شمالی تصمیم گیری کند.
هشدار جدی بایدن به بوریس جانسون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان اجرای برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ایرلند شمالی به یکی از موضوعات اصلی اختلاف در انگلیس تبدیل شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پیش از حضور در نشست اعضای گروه ۷ باید تصمیمی جدی در مورد ایرلند شمالی و حل و فصل اختلافات در این منطقه اتخاذ کند.

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد: کاخ سفید از حقوق مردم در ایرلند شمالی حمایت می‌کند و خواسته آنان برای استقلال را کاملاً به حق می‌داند.

بایدن به نخست وزیر انگلیس هشدار داد در صورت عدم حل اختلافات با ایرلند شمالی مبادلات تجاری آمریکا با انگلیس با مشکلاتی جدی مواجه خواهد شد.

رییس جمهور آمریکا تصریح کرد: کاخ سفید انتظار دارد انگلیس رویه‌ای انعطاف پذیر در برابر خواسته مردم در ایرلند شمالی در پیش گیرد.

مقامات ایرلند شمالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کردند می‌خواهند در این اتحادیه باقی بمانند و پس از دهه‌ها وابستگی به انگلیس حالا می‌خواهند مستقل از این کشور برای آینده خود تصمیم بگیرند. خواسته‌ای که تا به امروز مقامات انگلیس به ویژه بوریس جانسون با سنگ اندازی‌های مختلف مانع تحقق آن شده است. مردم ایرلند شمالی از دیرباز با دولت مرکزی در لندن اختلافات عمیقی داشته و خواهان استقلال بوده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید